شناسهٔ خبر: 148930 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

مشاور رئیس دولت اصلاحات: تیم اقتصادی دولت با شعارها هماهنگ نیست

درایتی حجت‌الاسلام درایتی گفت: رفع مشکلات کادر کارآمد می‌خواهد و آقای روحانی سعی کند از بهترین‌ افراد که توان مدیریت دارند استفاده کند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام مصطفی درایتی عضو شورای مرکزی حزب اتحادملت و مشاور رئیس‌ دولت اصلاحات در امور روحانیت، درباره مطالبه برخی اصلاح‌طلبان از روحانی برای تغییر تیم اقتصادی دولت، اظهار داشت: اگر ما نتوانیم در همه حوزه‌ها دولت و حکومت را هماهنگ پیش ببریم مشکلات را نمی‌توان مدیریت کرد. اینگونه نیست که فقط بخش اقتصادی و مدیران اقتصادی مشکل داشته باشند اما تاثیرش محدود است.
وی افزود: حوزه‌های دیگر هم تاثیر در اقتصاد می‌گذارند و اگر آنها هماهنگ نشوند حل و فصل مشکلات مردم هم غیرممکن می‌شود. اگر بنا است با توجه به مشکلات پیش آمده مسائل کشور مدیریت بشود باید یک هماهنگی کاملی در همه حوزه‌ها دیده شود و ناهماهنگی منجر به اثر منفی نشود مخصوصا حوزه اقتصاد که سیاست خارجی و سیاست‌گذاری داخلی در آن اثرگذار است.

** کارگزاران روحانی با شعارهایش هماهنگی ندارند

درایتی خاطرنشان کرد: اشکال وارد به روحانی این است که کارگزاران وی با شعارهایش هماهنگی کافی ندارند و محافظه‌کاری شدیدی دارند. در وضعیت بحران افرادی لازم داریم که شجاعت ریسک کردن داشته باشند و اگر لازم است هزینه بپردازند و پای کار بایستند تا مشکلات رفع شود.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه بخش‌های دیگر هم مشکلاتی دارند و دولت باید بازنگری مجددی در استفاده از افرادی که مسئولیت کلان دارند داشته باشد، اظهار داشت: با این‌حال اگر جامع‌ترین افراد را از نظر اقتصادی بگذاریم ولی حوزه‌های دیگر هماهنگ نباشند نمی‌توان مشکلات را رفع کرد.

مشاور رئیس دولت اصلاحات در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی باید برای حل گرفتاری‌های مردم چه کاری انجام داد؟ تصریح کرد: رفع مشکلات کادر کارآمد می‌خواهد و آقای روحانی سعی کند از بهترین‌ افراد که توان مدیریت دارند استفاده کند. البته عوامل بیرونی در آنچه پیش‌ آمده تاثیرگذار است.

وی افزود: افزایش بی‌اعتمادی مردم در بحران‌ها ممکن است به اعتراضاتی تبدیل شود و به دست خود مردم اتفاقات ناخودآگاه بیفتد که به ضرر کشور است. صدا و سیما و رسانه‌ها باید مردم را امیدوار کنند و هماهنگ با هم پیش بروند. اگر هماهنگی در کشور پیش بیاید تصورم این است که هرچند مشکلات سنگینی داریم اما می‌توان آنها را مدیریت کرد و زندگی مردم دچار اختلال شدید نشود اما اگر اعتماد مردم ترمیم نشود، هر نسخه‌ای هم نوشته شود به دست مردم عکس‌ آن عمل شده و حاصلی ندارد.