شناسهٔ خبر: 148409 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

کبیری: دولت برای ترمیم کابینه پیشقدم شود

کبیری عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس از دولت درخواست کرد برای ترمیم کابینه پیشقدم شود.

به گزارش «نماینده»، سید تقی کبیری عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تغییر در تیم اقتصادی دولت امروز به خواسته افکار عمومی تبدیل شده است،گفت: باید در تیم اقتصادی دولت تغییراتی در جهت پویایی در این حوزه  ایجاد شود تا از این وضعیت خارج شویم.

وی با تاکید بر اینکه بهتر است برای ترمیم کابینه دولت پیشقدم شود، ادامه داد: با توجه به شناخت کافی که دولت از تیم اقتصادی خود دارد و نقاط ضعف و قوت را به خوبی می‌شناسد، بهتر است این ترمیم را خود دولت ایجاد کند.

نماینده مردم خوی در مجلس با بیان اینکه اگر دولت به فکر ترمیم کابینه نباشد، نمایندگان اقدامات لازم را در این زمینه انجام می‌دهند، افزود: در همین زمینه برخی از نمایندگان طرح استیضاح وزرای اقتصادی را تدوین و در اختیار هیئت‌رئیسه قوه مقننه قرار دادند که امیدواریم قبل از اینکه وزرای مربوطه برای پاسخ به سوال نمایندگان در مجلس حضور بیابند دولت خود، فکری در این زمینه داشته باشد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت باید قوی و منسجم باشد، اظهار داشت: نمایندگان اخیراً برای اینکه تیم اقتصادی دولت را پویاترکنند طرح استیضاح وزیراقتصاد را تدوین و به هیئت‌رئیسه مجلس ارئه کردند و در کمیسیون اقتصادی نیز این طرح در حال بررسی شدن است.

کبیری تصریح کرد:پیش از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه نیز جلسه‌ای در همین زمینه در کمیسیون اقتصادی برگزار شد و در هفته آینده نیز با حضور کرباسیان این موضوع پیگیری می‌شود.