شناسهٔ خبر: 148370 - سرویس سیاست
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اکرمی: در تغییر کابینه تعلل وارد نیست

اکرمی/2 رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: امروز همه تغییر در کابینه را ضرروری دانسته و تعلل را وارد نمی‌دانند.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان مبنی بر تکرار تجربیات تلخ دولت اصلاحات در دولت روحانی ابراز داشت: تشکل و حزب در کشور ما به معنای واقعی خود وجود ندارد و همین امر باعث شده تا هر 100 نفر را ما یک جریان تلقی کنیم. به عقیده من این اظهارات شخصی است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت : متاسفانه جریانات سیاسی در کشور یک تشکل قوی ندارند. 40 سال است که عملکردهای موفق و ناموفق را برچسب جریانی زدیم در حالیکه بسیاری از اصلاح‌طلب‌های واقعی اصولگرا و بسیاری از اصولگراهای واقعی اصلاح‌طلب ‌اند، زیرا اصلاح‌طلبی بدون اصولگرایی و اصولگرایی هم بدون اصلاح‌طلبی ممکن نیست. باید بین جریان و افراد تفاوت قائل باشیم این برداشت من است و سخنگوی کسی نیستم که نظرات او را بیان کنم.

وی در پاسخ به این سوال که کدام عملکرد دولت این اظهارنظرهای شخصیت‌های اصلاح‌طلب را به دنبال داشته است، افزود : سنجش عملکرد دولت با اشخاص نیست بلکه با اسناد بالادستی است. به اسناد بالادستی توجه نداریم.

حجت الاسلام اکرمی در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی کنونی افزود: باید عملکرد دولت را در شرایط دور اول یا شرایط تلخ کنونی مطابق با سند چشم‌انداز یا برنامه پنج ساله ششم سنجید. اجرای قانون در جامعه ما ضعیف است و مصداقش قانون هدفمندی یارانه ها که در سال 89 تصویب شد. یک ماه هم به این قانون در هیچ دولتی اعم از قبلی و کنونی عمل نشد. با همه این مسائل به خصوص در شرایط کنونی، به نظر می‌رسد دولت موفق نبوده است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به وضعیت بازار ارز و سکه افزود:  در این 120 روز که از آغاز سال گذشته دلیل موجهی برای این گرانی ها و نابسامانی ها وجود نداشته است.

  اکرمی با بیان اینکه مگر وبا و سیل و زلزله آمده که وضعیت به این شکل شده است, بیان کرد: این نابسامانی محصول نظارت ضعیف است. آنقدر که اتکایمان به بیرون بود از ظرفیت های داخلی غفلت کردیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به حدس و گمان ها در مورد تغییرات کابینه نیز اظهار کرد : امروز همه تغییر در کابینه را ضرروری دانسته و تعلل را وارد نمی‌دانند. باید زودتر تغییر را بپذیرند و مجلس هم نظر مثبت برای تغییرات کابینه را بدهد تا جامعه به شرایط عادی و طبیعی برسد.