شناسهٔ خبر: 148191 - سرویس پارلمان شهری
منبع: تسنیم

وقتی معاون حمل و نقل از تذکرات اعضا شورا عبور می کند

پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران همچنان نسبت به تذکرات اعضای شورای شهر تهران در خصوص درج نام رسانه‌های که طرح ترافیک دریافت کرده‌اند بی‌تفاوت است و دلیلی هم نمی‌بیند که به این تذکرات عمل کند.

به گزارش«نماینده»، طرح ترافیک خبرنگاران امسال به یک موضوع چالشی بین شورای شهر تهران و شهرداری تهران تبدیل شده و هنوز هم معاونت حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران نتوانسته نظر شورای شهر را جلب کند.

فرایند ثبت نام از خبرنگاران از ابتدا مورد انتقاد اعضای شورای شهر تهران بود و در این زمینه اعضای شورا تذکراتی را به معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران مطرح کردند و از وی خواستند طبق مصوبه و آیین نامه شورای شهر تهران عمل کند.

سرانجام پس از فرایند طولانی ثبت نام از خبرنگارانی که تمایل به اخذ طرح ترافیک داشتند به پایان رسید و معاونت حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران اقدام به احراز هویت خبرنگاران کرد که در همین زمینه نیز معاونت مربوطه شهرداری تهران مورد شماتت اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

این پایان کار نبود چرا که در ادامه نیز معاونت حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران بر خلاف آیین نامه مربوطه در خصوص طرح ترافیک خبرنگاران عمل کرد به طوری که در آیین نامه ذکر شده آمده که معاونت حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران اسامی خبرنگاران را به همراه نام رسانه ها در سایت منتشر کند اما بازهم معاون شهردار تهران دلیل برای انجام این کار ندید.

در همین رابطه مجید فراهانی با اشاره به انتقاد شورای شهر تهران نسبت به انتشار اسامی خبرنگاران دریافت‌کننده طرح ترافیک بدون اعلام نام رسانه اظهار کرد: این موضوع مورد انتقاد کمیسیون برنامه و بودجه بوده و موضوع به کمیسیون عمران و حمل‌ونقل انتقال داده شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آیین نامه توزیع طرح ترافیک خبرنگاری آمده که معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران موظف است نام، رسانه محل اشتغال و نوع فعالیت کلیه دریافت کنندگان این سهمیه ها را در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر کند این موضوع رعایت نشده است.

فراهانی بیان کرد: این اقدام معاونت حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران تخلف بوده و با توجه به جلسه‌ای که با معاون حمل‌ونقل برگزار شده این موضوع به وی اعلام شده و قرار است اسامی خبرنگاران به همراه رسانه محل اشتغال منتشر شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: معاونت حمل‌و نقل و ترافیک موظف بود نام خبرنگار و رسانه محل اشتغال را منتشر کند تا مشخص شود که رسانه‌ها چه تعداد طرح ترافیک دریافت کرده‌اند.

احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اقدام اخیر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص انتشار اسامی خبرنگارانی که طرح ترافیک خبرنگاری در سال جاری دریافت کرده‌اند، گفت: این اقدام قابل تقدیر است اما نکته‌ای که وجود دارد عدم‌انتشار نام رسانه‌ها کنار نام خبرنگارانی است که طرح ترافیک دریافت کرده‌اند و در واقع در این زمینه تخطی در بحث طرح ترافیک خبرنگاری وجود دارد.

مسجدجامعی گفت: در شورای چهارم ما بارها گفتیم اسامی خبرنگارانی را که طرح ترافیک دریافت می‌کنند منتشر کنند اما هیچ‌گاه معاونت مربوط زیر بار نرفت و اسامی آنها را منتشر نکرد.

وی افزود: قاعدتاً معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در جایگاهی نیست که بتوانند درخصوص بودن و یا نبودن خبرنگاران تصمیم‌گیری کنند و در واقع باید در این زمینه از نهادهای مسئول و صنفی از جمله صنف انجمن مطبوعات و یا حتی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد استفاده کنند.

عضو شورای شهر تهران  گفت: برخی از مدیران مسئول رسانه‌ها نیز که کارت طرح ترافیک به آنها تعلق گرفته داوطلبانه انصراف داده‌اند که از آنها تشکر می‌کنم.

در حالی انتقادات به معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنان ادامه دارد که وی گوشی برای شنیدن این انتقادات ندارد و همچنان کار خود را انجام می‌دهد.