شناسهٔ خبر: 148187 - سرویس سیاست
منبع: ایرنا

شرکت یا عدم شرکت اصلاح طلبان در انتخابات به خودشان مربوط است؛ شورای نگهبان به وظیفه قانونی عمل می کند

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: این شورا خیلی توجهی نخواهد کرد به این که برخی افراد می گویند در انتخابات شرکت می کنیم یا شرکت نمی کنیم. بهتر است همه به قانون تمکین کنیم و هر چه قانون می گوید و براساس قانون حرکت کنیم.

به گزارش«نماینده»، عباس علی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به اظهارات اخیر سعید حجاریان که گفته بود با وجود نظارت استصوابی و احتمال رد صلاحیت گسترده اصلاح طلب ها در انتخابات پارلمانی دور یازدهم و ریاست جمهوری دور سیزدهم زمینه برای شرکت اصلاح طلبان وجود ندارد و به همین خاطر در انتخابات شرکت نخواهند کرد ، می گوید : شرکت یا عدم شرکت کاندیداهای اصلاح طلبان در انتخابات به خودشان بستگی دارد.

وی در پاسخ به این سوال" برخی می گویند با توجه به رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان در دوره های گذشته ، اگر در انتخابات ۹۸ مجلس یا ۱۴۰۰ ریاست جمهوری هم وضع به همین منوال باشد در انتخابات شرکت نخواهیم کرد،؟" گفت: آنها خودشان می دانند که شرکت کنند یا نه ، ولی شورای نگهبان وظیفه قانونی خود را انجام داده و در آینده هم بر اساس وظایف قانونی خود عمل می کند.

سخنگوی شورای نگهبان به صراحت می گوید: این شورا خیلی توجهی نخواهد کرد به این که برخی افراد می گویند در انتخابات شرکت می کنیم یا شرکت نمی کنیم. بهتر است همه به قانون تمکین کنیم و هر چه قانون می گوید و براساس قانون حرکت کنیم.

کدخدایی در باره این که نوک پیکان انتقاد آنها نظارت استصوابی شورای نگهبان و این که معتقدند نظارت استصوابی یک نوع ابزار سیاسی برای اعمال سلیقه شده است؟ گفت : مصادیق اگر داشتند حتما بررسی می شود ولی همه کارهایی که تا الان انجام شده در چارچوب وظایف قانونی شورای نگهبان بوده است. شما شورای نگهبان را در وظایف قانونی خود تحلیل کنید.