شناسهٔ خبر: 147311 - سرویس سیاست
منبع: فارس

باید بدانیم در شرایط جنگی قرار داریم

رسولی عضو بنیاد باران با اشاره به افزایش افسارگسیخته قمیت‌ها آن را ناشی از تغییرات در حوزه روابط خارجی دانست و گفت: باید بدانیم در شرایط جنگ قرار داریم و به هماهنگی و انسجام برسیم.

به گزارش «نماینده» حسن رسولی عضو بنیاد باران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، ‌ با اشاره به افزایش قیمت لحظه‌ای سکه، ‌ خودرو و کالاهای اساسی و عدم نظارت بر وضع موجود اظهار داشت: دو عامل در افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها مؤثر است؛ ‌تغییراتی که در حوزه روابط خارجی کشور صورت گرفته و در شرف انجام است، از جمله خروج آمریکا از برجام در این موضوع مؤثر است.

رسولی ادامه داد: اینکه فعالان و بنگاه‌های اقتصادی متاثر از حوزه دلار در یک شرایط عدم اطمینان قرار دارند و اینکه تصمیم‌گیری در بخش‌های مختلف اعلم تولید و تجارت و معامله و همچنین نامشخص بودن افق آینده و جو ناامنی و عدم اطمینان به آینده باعث شده است که مردم و صاحبان منابع و نقدینگی که اکنون تا مرز ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است به بازار کالاهای شبه سرمایه همچون طلا، سکه، ‌خودرو و مسکن هجوم آورند.

این فعال اصلاح‌طلب با اشاره به دومین دلیل افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها خاطرنشان کرد: دلیل دوم عدم انسجام در بخش‌های مختلف حاکمیت در مواجهه با چنین شرایط ناپایدار است.

وی در عین حال گفت: البته ستادی با حضور نفرات دوم سه قوه تشکیل شده است که کفایت نمی‌کند، از این رو در شرایط جدید باید همانند دوران دفاع مقدس یا سال‌های که با گروهک‌ها درگیر بودیم، به صورت جنگی عمل کنیم و ستادهای پشتیبانی، رصدو مقابله با بحران را شکل دهیم.

رسولی با بیان اینکه به صورت جسته و گریخته اقداماتی برای کنترل وضعیت موجود انجام شده است، یادآور شد: انسجام لازم برای مقابله با تهدیدهای جاری دیده نمی‌شود و اگر ما نتوانیم این بحران را مدیریت کنیم این وضعیت ادامه خواهد داشت.