شناسهٔ خبر: 147306 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

دولت به جوانان بهای بیشتری دهد

بشارتی/2 بشارتی گفت: در طول این ۴۰ سال با اروپایی‌ها خیلی تعامل و مذاکره کردیم ولی معلوم شد که آنها فقط دنبال سود هستند.

به گزارش «نماینده» علی محمد بشارتی وزیرکشور دولت سازندگی، درباره روند مذاکره با اروپایی‌ها در خصوص برجام، اظهار داشت: در طول این ۴۰ سال با اروپایی‌ها خیلی تعامل و مذاکره کردیم ولی معلوم شد که آنها فقط دنبال سود هستند، دنبال مسائل اخلاقی اصلا نیستند و در تحریم‌ها هم ما را تنها گذاشتند.  

وی افزود: این بار هم که قرارداد سفت‌تری داشتیم بازهم تحت تاثیر آمریکا قرار گرفتند؛ لذا انسان عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود. باید با اروپایی‌ها  از موضع استغنی برخورد کرد و خیال نکنند ما نیاز به آنها داریم.

وزیر کشور دولت سازندگی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید، گفت: ما دنبال اورانیوم ۲۰ درصد برای مصرف پزشکی هسته‌ای بودیم نه روسیه به ما داد، نه اروپایی‌ها و نه کشورهای دیگر اما دانشمندان ما به‌سرعت توانستند به اورانیوم ۲۰ درصد برسند. چه اشکال دارد دولت بهای بیشتری به جوانان و دانشمندان بدهد تا بتوانند به طور ریشه‌ای ما را از مسائل استراتژیک بی‌نیاز از خارج کننند.

بشارتی در پاسخ به این پرسش که آیا برجام بدون آمریکا ادامه پیدا می‌کند یا خیر، اظهار داشت: مطمئنا اروپایی‌ها دنبال سبک و سنگین کردن هستند. این تعرفه‌ای که آمریکا برای ورود فولاد گذاشته، برای این است که به تعاملی با اروپا برسد و بگوید من تعرفه را برمی‌دارم، شما هم برجام را لغو کنید. به نظر من اروپا هم در برجام دنبال آمریکا می‌رود.