شناسهٔ خبر: 147304 - سرویس مجلس
منبع: مهر

با پیشنهاد فراکسیون ولایی تشکیل شد؛

کمیته مشترک فراکسیون ولایی وامیدجهت تهیه برنامه جامع اقتصادومعیشت

حاجی بابایی/2 رئیس فراکسیون ولایی مجلس از تشکیل کمیته مشترک فراکسیون ولایی و امید برای تهیه برنامه جامع اقتصاد و معیشت خبر داد.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا حاجی بابایی، با انتقاد از عدم ارائه بسته سیاست های اقتصادی از سوی دولت به مجلس برای شرایط جدید تحریم ها گفت: فراکسیون نمایندگان ولایی معتقدند مجلس برای ساماندهی وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور تاکنون ناکام بوده است.

نماینده مردم همدان ادامه داد: فرمولی ناکارآمد و تکراری برای بررسی مشکلات اقتصادی در مجلس اجرا می شود. بر اساس این فرمول مرکز پژوهش ها و کمیسیون اقتصادی هر کدام نیم ساعت، نماینده دولت یک ساعت و نمایندگان هر کدام چند دقیقه در جلسه غیرعلنی صحبت می کنند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: بعد از مدتی دوباره با فشار جدید جامعه جلسات مشابهی تشکیل می شود و درواقع مجلس گفتار درمانی های دولت را تنفیض و تائید می کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم هیچ معجزه ای از مجلس نمی بینند گفت: در فراکسیون ولایی در خصوص این موضوع بحث و گفتگو کردیم و مقرر شد برنامه جامع اقتصاد و معیشت پیگیری شود.

وی از رایزنی اش با فراکسیون امید و آقای عارف برای تشکیل کمیته مشترک خبر داد و گفت: مقرر شد فراکسیون امید ۵ نفر و فراکسیون ولایی ۵ نفر را معرفی کنند. این ۱۰ نماینده در کمیته مشترک وضعیت اقتصادی کشور را مورد بررسی قرار دهند تا مجلس به عنوان نمایندگان ملت بتواند تاثیرگذاری برای حل مشکلات مردم داشته باشد.

حاج بابایی گفت: هفته آینده نیز جلسات فراکسیون نمایندگان ولایی برای بررسی این موضوع تشکیل خواهد شد. کمیته ۱۰ نفره فراکسیون ولایی و امید برای بررسی چالش های اقتصادی کشور تشکیل جلسه می دهد تا بتوانیم بسته اقتصادی جامعی را برای حل مشکلات معیشتی مردم تهیه کنیم.

وی در تشریح جزئیات این طرح گفت: بسته سیاستی مجلس برای حل مشکل معیشتی مردم شامل نظارت، قانونگذاری و گزارش گیری از مسئولان اجرایی خواهد بود.