شناسهٔ خبر: 147215 - سرویس مجلس
منبع: مهر

جزئیاتی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حوزه منابع آبی

ساداتی نژاد/2 رئیس فراکسیون منابع آب مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید به نخست وزیر رژیم صهیونیستی که این شوی تبلیغاتی را اجرا می کند، گوشزد کرد که اگر واقعا دلسوز مردم ایران و منطقه هستند که نیستند، شرکت‌هایشان را از پروژه گاپ بیرون بکشند.

به گزارش «نماینده»، سیدجواد ساداتی نژاد در واکنش به پیام ویدیویی اخیر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اظهارات وی در خصوص بحران آب در ایران و اعلام آمادگی برای کمک به کودکان ایرانی اظهار داشت: جالب است که نخست وزیر رژیم کودک‌کش در یک شوی تبلیغاتی، برای کودکان ایرانی و تشنگی آنها اشک تمساح می ریزد.

وی با اشاره به برخی جزئیات سخنان نتانیاهو گفت: او ادعا می کند میلیون ها کودک ایرانی به دلیل مدیریت نادرست و سرقت منابع حیاتی توسط حاکمیت رنج می‌برند؛ باید به او یادآوری کرد که شما غزه ای را که در کنار گوشتان قرار دارد محاصره کرده اید و منابع آبی صدها هزار نفر را عملا تصرف کرده اید، به گونه ای که کودکان غزه با کمبود شدید منابع آب آشامیدنی مواجه شده‌اند.

رئیس فراکسیون منابع آب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال ۲۰۱۷ میلادی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هشدار داد که کودکان غزه با بحران کمبود آب سالم و تشنگی فراگیر مواجهند و علت آن نیز محاصره این منطقه توسط رژیم صهیونیستی است؛ حتی کار تا جایی پیش رفت که گروه بین المللی کمک به فلسطین (AHLC) که ۴۳ کشور عضو آن هستند، به خاطر همین شرایط ۴۵۶ میلیون یورو به غزه کمک کرد تا برای ساخت تاسیسات تصفیه آب اقدام شود.

ساداتی نژاد گفت: حالا عجیب است که نخست وزیر این رژیم با این وقاحت صحبت می کند و باید گفت نمی خواهد به منابع آبی مردم ایران کمک کنید، به همان غزه ای رحم کنید که هم مشکل آب شرب دارد و هم مشکل آب کشاورزی. به گونه ای که بسیاری از درختان زیتون در حال خشک شدن هستند.

اجرای طرح «گاپ» توسط رژیم صهیونیستی و خطر خشکسالی گسترده در منطقه

وی در ادامه با اشاره به برخی اقدامات دیگر رژیم صهیونیستی علیه محیط زیست منطقه گفت: در حال حاضر رژیم صهیونیستی وارد همکاری با ترکیه شده و با زیر پا گذاشتن کنوانسیون ۱۹۹۷ نیویورک در خصوص استفاده غیرکشتیرانی از جریان های آبی بین المللی که تنها عهدنامه بین المللی ناظر بر آب های شیرین است، طرح «گاپ» را در منطقه در دست اجرا دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در این طرح با تاسیس ۱۴ سد بر روی فرات و ۸ سد بر روی دجله و با سوءاستفاده از وضعیت آشفته کشورهای عراق و سوریه کل منطقه را با خطر خشکسالی و تشدید ریزگرد مواجه کرده‌اند.

ساداتی نژاد با بیان اینکه ده ها شرکت صهیونیستی مشغول به کار در پروژه گاپ هستند، تاکید کرد: باید به نخست وزیر رژیم صهیونیستی که این شوی تبلیغاتی را اجرا می کند، گوشزد کرد که اگر واقعا دلسوز مردم ایران و منطقه هستند که نیستند، شرکت‌هایشان را از پروژه گاپ بیرون بکشند.

غصب دریاچه «طبریه» و رود «لیتانی» / رژیم صهیونیستی تابحال حتی یک ریال پروژه صلح‌دوستانه اجرا نکرده است!

وی با بیان اینکه اقدامات رژیم صهیونیستی محیط زیست منطقه بین النهرین را با خطر نابودی مواجه کرده است، گفت:  این رژیم نامشروع، قانون‌شکنی گسترده ای به صورت بین المللی در حوزه منابع آبی راه انداخته و متعرض بسیاری از منابع آبی همسایگانش در سوریه و اردن شده است؛ از جمله دریاچه «طبریه» در جولان اشغالی و رودخانه «لیتانی» در مرز اردن را اشغال کرده و علت اصلی عدم عقب‌نشینی به مرزهای ۱۹۶۷ نیز همین است که منبع آبی طبریه را از دست ندهد.

رئیس کمیته مطالعات راهبردی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: منطقه جولان اشغالی ۱۸۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و بین چهار کشور قرار گرفته و توسط صهیونیست ها اشغال شده است. حالا در یک دروغ مضحک ادعای دلسوزی برای منابع آبی ایران می کنند، در حالیکه تا به حال حتی یک ریال پروژه صلح‌دوستانه در جهان انجام نداده‌اند.

راه‌اندازی کارتل‌های شیرین کردن آب برای سرقت آب شمال آفریقا

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: غصب منابع آبی توسط رژیم صهیونیستی به حدی گسترش یافته است که حتی اخیرا کارتل‌های شیرین کردن آب را در شمال آفریقا و در حوزه رود نیل راه انداخته‌اند تا منابع آبی آنجا را هم غصب کنند. در چنین شرایطی این رژیم با این تفکرات و رفتارهای ضدبشری، ژست دلسوزی برای مردم و کودکان ایران گرفته است.

وی با بیان اینکه قرار داشتن ایران در منطقه خشک و نیمه خشک یک واقعیت است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در قوانین و اسناد بالادستی تلاش کرده است تا از منابع آبی به بهترین شکل استفاده کند و حتی در سال‌های اخیر و در قوانین برنامه های توسعه و بودجه هم ۸۵ درصد کمک بلاعوض برای آبیاری قطره ای در نظر گرفته است؛ مدیریت منابع آب یک مساله علمی و بلندمدت است که باید دنبال شود، اما اجازه نمی دهیم که یک رژیم کودک‌کش که به منابع آبی هم رحم نمی کند، در این زمینه برای ما دلسوزی کند.