شناسهٔ خبر: 147087 - سرویس مجلس
منبع: فارس

ماهیت استعماری پالرمو و کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم بر مجلس پوشیده نیست

علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ماهیت استعماری بودن لوایحی همچون پالرمو و مبارزه با تأمین مالی تروریسم بر نمایندگان پوشیده نیست و نظر مخالف برای رأی‌گیری علنی درباره این لوایح نشان‌دهنده ترس نمایندگان از مشخص شدن نامشان در رأی‌گیری به این لوایح است.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی لایحه الحاق به کنوانسیون پالرمو در هفته جاری به مجلس گفت: ماهیت استعماری کنوانسیون پالرمو و کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم بر نمایندگان پوشیده نیست و نسبت به این موضوع وقوف دارند.

وی افزود: ما پیش از این در مجلس درخواست کردیم تا رأی‌گیری در خصوص این لوایح به صورت علنی باشد و مشخص شود که چه کسانی به این لوایح رأی مثبت و منفی می‌دهند، نمایندگان با آن مخالفت کردند و بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان به آن رأی منفی دادند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رأی منفی نمایندگان برای رأی‌گیری علنی در خصوص لوایح فوق‌الذکر نشان می‌دهد که آنها از انتشار اسامی‌شان می‌ترسند و می‌دانند که این موضوع اسباب سربلندی نخواهد بود بلکه موجبات سرافکندگی را فراهم خواهد کرد.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: این‌ها همه نشان می‌دهد که نمایندگانی هم که می‌خواهند به نظر موافق به لایحه پالرمو رأی بدهند به ماهیت استعماری بودن آن کاملاً واقف هستند، ملت ایران در این برهه حساس باید نمایندگان خود را ارزیابی کند و ببیند که آیا رسالتی که به نمایندگانشان سپرده‌اند به این رسالت به درستی عمل می‌شود یا خیر و این موضوع یک بزنگاه تاریخی به شمار می‌رود به ویژه تشت رسوایی کسانی که دل در گرو غرب داشته‌اند هم به صدا درآمده است و این صدا عالم‌گیر شده است و کسی نمی‌تواند بگوید این صدا را نشنیده است.

وی با اشاره به ماهیت لوایح الحاق به کنوانسیون‌های پالرمو و مبارزه با تأمین مالی تروریسم افزود: درست است که این کنوانسیون‌ها بحث مبارزه با تروریسم را مطرح می‌کنند اما در مصادیق با ما اختلافات اساسی دارند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملت ایران خود قربانی حوادث تروریستی توسط منافقین و ... است و حال آنکه کسانی که در این کنوانسیون‌ها مصادیق تروریست را تعیین می‌کنند همان گروهک منافقین جزو گروه‌های تروریستی نمی‌دانند و حاضر به تحمیل سران آنها به کشور ما نیستند.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد:‌این کنوانسیون‌ها گروه‌های مقاومت را که به دفاع از آرمان‌های خود می‌پردازند را همچون حزب‌الله تروریست می‌دانند آنها حتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریست می‌دانند و ما با تصویب این لوایح و عضویت در این کنوانسیون‌ها در واقع تحریم‌ها را از بیرون مرزها به داخل مرزهای کشورمان آورده‌ایم.

وی در پایان گفت: در این کنوانسیون‌ها حتی نیروهای مسلحی که در مقابل هجوم خارجی به دفاع از سرزمین خود بپردازند تروریست شناخته می‌شوند و این کار مصداق اقدامات تروریستی دانسته می‌شود.