شناسهٔ خبر: 146823 - سرویس مجلس

پژمانفر در گفت‌وگو با«نماینده»:

هیئت رئیسه طرفدار دولت است/ همه اعضاء دولت برای انصراف از سوال بسیج شدند

پژمانفر// نماینده مجلس تاکید کرد: متاسفانه هیئت رئیسه مجلس درباره سوال از رئیس جمهور از خود ضعف نشان داد و به حمایت از رئیس جمهور پرداخت؛ اگر هیئت رئیسه بی طرف بود با اتمام زمان باز پس گیری امضاء ها اقدام به باز پس گیری امضاء ها نمی کرد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر "نماینده مردم مشهد و کلات" در گفت‌وگو با «نماینده»، درباره از حد نصاب افتادن سوال از رئیس جمهور، گفت: تعداد باز پس گیرندگان امضاء از رئیس جمهور ۵۰ نفر نبوده است، نمایندگانی که امضاءهای خود را پس گرفته اند ۴۳ نفر بودند که در زمان منقضی شدن باز پس گیری امضاءاین اقدام را انجام داده اند.

وی با بیان اینکه از نظر بنده این کار غیراخلاقی است، تصریح کرد: در ماجرای بازپس گیری امضاء همه اعضاء دولت اعم از استانداران، وزراء و معاونان رئیس جمهور بسیج شده بودند تا برای رایزنی و بازپس گیری امضاءها اقدام کنند که این کار غیر اخلاقی است و نشان دهنده آن است که در کفش دولت ریگی وجود دارد که نمی خواهد پاسخ دهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: بنده معتقدم اگر رئیس جمهور نسبت به تعداد امضا هایی که در این طرح از سوال وجود داشت پاسخ می داد به نفع او بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به اینکه این اقدام متاسفانه به ضرر رئیس جمهور تمام شد، افزود: باز پس گیری امضاء نمایندگان توسط دولت یک توهین به نمایندگان و ملت محسوب می شود و دولت بدترین روش را برای بازپس گیری امضاء ها انجام داده است.

پژمان فر خاطرنشان کرد: در قانون اساسی طرح سوال از رئیس جمهور پیش بینی شده است بنابراین اگر این موضوع مشکل داشت چرا قانون به آن اشاره کرده است!؟ البته آقای رئیس جمهور باتوجه به داشتن ابزارهای قدرت از آن استفاده کرد و به طرح سوال از رئیس جمهور نگاه فرصتی نداشت.

وی می گوید: متاسفانه رئیس جمهور سوال از خود را یک تهدید بزرگ دانست.

نماینده مجلس به انتقاد از عملکرد هیئت رئیسه مجلس پرداخت و تاکید کرد: متاسفانه هیئت رئیسه مجلس درباره سوال از رئیس جمهور از خود ضعف نشان داد و به حمایت از رئیس جمهور پرداخت؛ اگر هیئت رئیسه بی طرف بود با اتمام زمان باز پس گیری امضاء ها اقدام به باز پس گیری امضاء ها نمی کرد.

به اعتقاد پژمان فر، متاسفانه هیئت رئیسه طرفدار دولت است و این موضوع چه در موارد قبلی درباره این موضوع دیده شد.

به گزارش«نماینده»، قرار  بود سؤال از رئیس‌جمهور درباره  موسسات مالی و اعتباری امروز در صحن علنی پارلمان اعلام وصول شود که با انصراف برخی نمایندگان از سؤال خود از رئیس‌جمهور، این درخواست از حد نصاب افتاده و اعلام وصول نشد.