شناسهٔ خبر: 146572 - سرویس سیاست
منبع: فارس

احتمال معرفی گزینه برای ریاست مجلس از سوی فراکسیون امید

فراکسیون امید.jpg عضو فراکسیون امید مجلس گفت: هنوز در حال بحث هستیم برای اینکه برای ریاست مجلس گزینه‌ای معرفی کنیم یا خیر؛ زمزمه‌هایی ممکن است بین اعضا به گوش برسد ولی نتیجه نهایی فردا در جلسه مشخص می‌شود.

به گزارش «نماینده»، سیدابوالفضل موسوی بیوکی نماینده مردم یزد و عضو فراکسیون امید مجلس، درباره آخرین وضعیت فراکسیون و تصمیم‌گیری‌های درباره انتخاب اعضا و معرفی آنها برای هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: ما در فراکسیون یک موضوعی را دنبال کردیم که بر مبنای آن به موضوع ریاست ورود کنیم یا خیر.

وی افزود: یکی دیگر از بحث‌ها این است که درباره نواب رئیس کاندیدای ما چه کسانی باشند، همچنین تاکیدمان در ارتباط با اعضای هیأت رئیسه چه کسانی باشند.

عضو فراکسیون امید مجلس  ادامه داد: اینها مباحث مقدماتی بود که در فراکسیون انجام شده اما بحث نهایی را صبح فردا به جمع‌بندی رسانده و در این رابطه اعلام موضع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هنوز در حال بحث هستیم برای اینکه برای ریاست مجلس گزینه‌ای معرفی کنیم یا خیر. زمزمه‌هایی ممکن است بین اعضا به گوش برسد ولی نتیجه نهایی فردا در جلسه مشخص می‌شود.

عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این سوال که امکان اینکه آقای عارف برای ریاست مجلس کاندیدا شود وجود دارد یا خیر،‌ گفت: ممکن است؛ قرار شد یک ائتلافی انجام شود و طی نشست ویژه‌ای سه فراکسیون با یکدیگر مذاکره کنند که اگر در این صورت به نتیجه‌ای برسیم به صورت ائتلافی پیش خواهیم رفت.

وی همچنین یادآور شد: سال گذشته هم ترکیب به گونه‌ای بود که گزینه ما برای نواب رئیس پزشکیان و مطهری بودند که البته هر سه فراکسیون بر این نظر موافق بودند. امسال نیز همین ترکیب را در نظر داریم. پیشنهاد داده شده و آن را در نظر داریم یعنی اگر این ترکیب تصویب شود طبق همین قاعده پیش خواهیم رفت.

وی درباره اینکه در پاسخ به این سؤال که تا چه حد احتمال دارد فراکسیون امید به صورت مجزا لیست پیشنهادی برای هیأت رئیسه مجلس ارائه کند، گفت:‌همه چیز بستگی به مذاکراتی داردکه تیم مذاکره کننده فراکسیون امید با نمایندگان در فراکسیون دیگر داشتند که نتیجه آن فردا در جلسه فراکسیون امید اعلام خواهد شد و بر این اساس ما تصمیمات نهایی را اخذ خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که پس در حال حاضر گزینه فراکسیون امید برای نواب رئیس مجلس آقایان علی مطهری و مسعود پزشکیان است، عنوان کرد که اینگونه به نظر می‌رسد اما اینکه در موضوع انتخاب گزینه برای ریاست هم ورود پیدا کنیم یا خیر در جلسه فردا تعیین می‌شود.