شناسهٔ خبر: 146487 - سرویس سیاست
منبع: مهر

قاچاق باید سالانه ۱۰ درصد کاهش یابد

رحمانی فضلی وزیر کشور با اشاره به هدف کاهش سالانه ۱۰ درصدی حجم قاچاق تاکید کرد: برای این هدف، باید شاخص گذاری شده و سهم هر دستگاه مشخص شود.

به گزارش«نماینده»، جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عصر دیروز به ریاست عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در محل این وزارتخانه برگزار شد.

رحمانی‌فضلی در این جلسه پس از استماع گزارش اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره برنامه های ستاد در سال ۹۷ اظهارداشت: باید تقسیم کار ملی در انجام وظایف محوله مربوط به مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهیه شود که در آن وظایف هر یک از دستگاههای اصلی، معین و همکار مشخص شده و با تعیین شاخص گذاری هر ماه گزارش گیری شود.

وی با اشاره به اجرای سیاست جدید دولت در حوزه ارزی گفت: هم اکنون وارد کنندگان و صادرکنندگان کالا می‌توانند از طریق سامانه «نیما» با انجام ثبت سفارش، ارز مورد نظر خود را دریافت کنند. این ارز از سوی بانک مرکزی تخصیص داده خواهد شد.

وزیر کشور با بیان اینکه برای هدف کاهش سالانه ۱۰ درصد از میزان قاچاق باید شاخص گذاری شده و سهم هر دستگاه مشخص شود، افزود: برای اجرای وظایف دستگاه‌ها پیگیری جدی و ارزیابی دقیق صورت بگیرد.