شناسهٔ خبر: 146468 - سرویس بین‌الملل
منبع: فارس

آمریکا مقامات حزب‌الله لبنان را تحریم کرد

سید حسن نصرالله خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعضای ارشد شورای رهبری حزب‌الله لبنان را در فهرست تحریم قرار داد.

به گزارش «نماینده»، خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌های تازه‌ای علیه اعضای ارشد حزب‌الله لبنان از جمله دبیر کل و معاون این گروه اعلام کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که در سایت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده، این افراد به بهانه ارتباط با «تروریسم جهانی» در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند. از ۶ نام اعلام‌شده از سوی خزانه‌داری آمریکا، ۵ نفر از اعضای ارشد حزب‌الله هستند.

این افراد عبارتند از:

- شیخ نعیم قاسم (معاون دبیر کل حزب‌الله)

- حسین الخلیل (مشاور سیاسی دبیر کل حزب‌الله)

- ابراهیم امین السید (رئیس شورای سیاسی حزب‌الله)

- محمد یزبک (رئیس شورای قضایی حزب‌الله)

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان هم که پیشتر با برچسب‌های دیگر در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار داشت، بار دیگر این بار با برچسب SDGT (تروریست جهانی) تحت تحریم قرار گرفته است.

مقام‌های آمریکایی پیش از این گفته بودند قصد دارند با اعمال تحریم‌های تازه فشار بر حزب‌الله لبنان را بیش از پیش افزایش دهند.

آمریکا همزمان «عدنان ابوولید الصحراوی» از فرماندهان داعش در آفریقا و گروه «داعش در صحرای بزرگ آفریقا» را هم در فهرست تحریم قرار داده است.

همزمان با آمریکا، اعضای شورای همکاری خلیج فارس یعنی عربستان، بحرین، کویت، عمان، قطر و امارات هم اعضای شورای رهبری حزب‌الله و پنج فرد دیگر از جمله یک ایرانی و چهار شرکت را به اتهام ارتباط با حزب‌الله تحریم کرده‌اند.

اسامی این افراد و شرکت‌ها عبارت است از:

- سید حسن نصرالله
- شیخ نعیم قاسم
- حسین الخلیل
- ابراهیم امین السید
- محمد یزبک
- طلال حمیه
- هاشم صفی‌الدین
- علی یوسف شراره
- گروه انما
- گروه مهندسی و قراردادی انما
- حسن ابراهیمی (ایرانی)
- بازرگانی ماهر

بر اساس بیانیه خزانه‌داری آمریکا، دارایی‌های این افراد و شرکت‌ها در آمریکا بلوکه شده و امکان ورود آن‌ها به آمریکا وجود نخواهد داشت. همچنین اتباع و شرکت‌های آمریکایی از تعامل اقتصادی با این افراد و شرکت‌ها منع شده‌اند.