شناسهٔ خبر: 146466 - سرویس سیاست
منبع: روابط عمومی حزب همت

نبوی: دولت نتوانست مشکل معیشت مردم را حل کند

احمد نبوی-جبهه ایستادگی دبیرکل حزب همت با انتقاد از عملکرد دولت، تصریح کرد:مشکل بزرگ دولت به دو عامل برمی گردد، نخست آنکه نتوانست مشکل معیشت مردم را حل کنند و عامل دوم هم آنکه نتوانست در بین مردم اعتماد سازی کنند.

به گزارش «نماینده»، دومین جلسه کمیته اصناف حزب همت برگزار شد. در این جلسه "سبزمرادی" به عنوان مدیر جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت حزب وارد بحث انتخابات هیئت رئیسه کمیته اصناف شد و مهمترین وظایف هیئت رئیسه را
«جمع آوری بانک اطلاعاتی اصناف تهران، انتخاب افراد مناسب جهت مدیریت  هر صنف در حزب، شناسایی اصناف محلات جهت انتخابات شورایاری ها و شناسایی اصناف ضعیف و حمایت از آنها عنوان کرد.»

در ادامه اعضای هیئت رئیسه کمیته اصناف انتخاب شدند؛ با رای اعضاء، آهنگر به عنوان رئیس کمیته، دشتی به عنوان نائب رئیس و  خانم کفایی به عنوان دبیر انتخاب شدند.

پس از انتخاب اعضاء کمیته و ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات اعضاء، سید احمد نبوی"دبیرکل حزب همت در سخنانی گفت:  ۳۵سال پیش اختلاس و رانت نداشتیم و تنها احتکار بود و آن هم به این صورت که اقلام اساسی به شکل کوپن به صورت مساوی بین اقشار جامعه تقسیم می شد و افرادی که بیش از نیاز ارائه شده توسط کوپن نسبت به خرید اقلام اقدام می کردند باید از بازار آزاد و مواد احتکار شده  خرید  می کردند.

*احتکار در حال تکرار شدن است

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز احتکار دوباره در حال تکرار شدن است و نمونه آن «ارز» است.

دبیرکل حزب همت با بیان اینکه اتفاقی که در چند سال آینده خواهد افتاد به دو دسته  تقسیم می شود، اظهارداشت: اگر بخواهیم رها کنیم و تماشاچی باشیم باید با تکه- تکه شدن ایران توسط غارتگران رو به رو شویم اما اگر بمانیم و ایستادگی کنیم می توانیم کشور را به اوج اقتدار خود در تاریخ برسانیم.

نبوی، معیشت را مشکل اساسی مردم دانست و گفت: اکنون معیشت مردم مشکل ساز شده است و باید روی آن کار کرد، درست است مشکلات زیاد است اما باید محکم ایستاد و عمود خیمه نظام را حفظ کرد. ضمن آنکه آنچه در فضای مجازی پخش می شود بیش از حد بزرگ نمایی می کنند چرا که در دنیای واقعی به این شدت نیست.

*دولت نتوانست در بین مردم اعتماد سازی کند

نبوی همچنین با انتقاد از عملکرد دولت، تصریح کرد:مشکل بزرگ دولت به دو عامل برمی گردد، نخست آنکه نتوانست مشکل معیشت مردم را حل کنند و عامل دوم هم آنکه نتوانست در بین مردم اعتماد سازی کنند؛ در حال حاضر وظیفه ما در حزب، کمیته اصناف و سایر کمیته ها این است که نباید سکوت کنیم و اگر ما قدمی برداریم مطمئن باشید نام ما و شما در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در جامعه همیشه مسئولیت مهم بر دوش انصاف گذاشته شده است، خاطرنشان کرد:باید مشکل اصناف رسیدگی و به مطالبات آنها پاسخ داده شود، باید هر صنفی جمع شود و به مشکل آنها رسدگی و به حاکمیت انتقال داده شود. ما  فقط موقع انتخابات ظاهر نمی شویم که رای اصناف را بخواهیم.

دبیرکل حزب همت تاکید کرد: همه مسافران کشتی انقلاب هستیم و باید دست در دست هم مسیر تعالی را طی کنیم.