شناسهٔ خبر: 146440 - سرویس مجلس
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

طرح دو فوریتی افزایش حقوق 20 درصدی کارمندان در کمیسیون برنامه تصویب شد

احمد امیرآبادی فراهانی// نماینده قم از تصویب طرح دو فوریتی استفساریه افزایش حقوق 20 درصدی کارمندان در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد.

به گزارش «نماینده»، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم، از بررسی، اصلاح و تصویب طرح دو فوریتی استفساریه افزایش حقوق 20 درصدی کارمندان در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد.

وی ادامه داد: در این بررسی‌ها عنوان افزایش یک درصدی حقوق حذف و تنها اعلام شد که پایین‌ترین طبقه حقوق بگیران 20 درصد افزایش حقوق پیدا کنند.

امیرآبادی بیان کرد: این طرح دو فوریتی فردا برای بررسی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است؛ طرح دو فوریتی استفساریه جزئیات یک بند الف تبصره 12 قانون بودجه 97 کل کشور افزایش حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر از قبیل هیئت علمی، کارکنان کشوری، لشکری و قضات به طور جداگانه توسط دولت در این قانون انجام می‌گیرد به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع ماده 78 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8 مهر سال 86 در حکم حقوق بدون تغییر باقی بماند.

بر این اساس پیش از این در این استفساریه گفته شده بود که طبقات پایین‌تر از افزایش بیشتری برخوردار شوند و میزان افزایش پایین ترین طبقه 20 درصد و بالاترین طبقه یک درصد باشد که اکنون با رأی کمیسیون برنامه و بودجه این عنوان یک درصد حذف و تنها همان افزایش 20 درصدی برای پایین ترین طبقه حقوق بگیر تصویب شد.