شناسهٔ خبر: 146379 - سرویس مجلس
منبع: فارس

ای کاش کسانی که نسبت به آتش زدن پرچم آمریکا اعتراض می‌کنند به توهین‌های ترامپ علیه ایران هم توجه کنند

کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس، گفت: ای کاش آن کسانی که صرفاً به آتش زدن پرچم آمریکا اعتراض می‌کنند به حرف‌های توهین‌آمیزی که رئیس جمهور نادان آمریکا به ملت ایران هم زد توجه می‌کردند.

به گزارش «نماینده»، محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه پارلمان) طی اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۷۹ قانون، به نطق میان دستور علیرضا رحیمی نماینده تهران اشاره کرد و گفت: در چند بخش نطق این نماینده تلویحاً توهین وجود داشت.

وی افزود: اقدامی که بنده در جلسه علنی چهارشنبه هفته گذشته انجام دادم را باز هم انجام می‌دهم و این تشخیص من بود.

نماینده مردم لنجان در مجلس افزود: این اقدام به منظور تنفر از حاکمیت دولت آمریکا صورت گرفته است و من پرچم چنین حاکمیتی را آتش می‌زنم و البته مرسوم هم است.

کوهکن ادامه داد: اما ما نباید در مجلس کسی که چنین کاری را انجام می‌دهد در نطقمان بگوییم این در فرهنگ اسلامی نیست، منطق عقلانی ندارد و عقده‌گشایی است.

وی همچنین یادآور شد: ما از ابتدای این مجلس اصل را بر این گذاشتیم که هر نماینده‌ای از هر سلیقه سیاسی زمانی که پشت تریبون قرار گرفت و نقطه نظرات خود را گفت به هر جهت تحمل داشته باشیم و یکدیگر را تحمل کنیم قرار نیست که ما چنین برخوردی داشته باشیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس همچنین عنوان کرد: ای کاش آن کسانی که صرفاً به آتش زدن پرچم آمریکا اعتراض می‌کنند به حرف‌های توهین‌آمیزی که رئیس جمهور نادان آمریکا به ملت ایران هم زد توجه می‌کردند.

کوهکن همچنین یادآور شد: به همین جهت ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم و نه به دنبال عقده‌گشایی هستیم چرا که نماینده ملت هستیم و در هر شرایطی هم باید زبان آنها را بگوییم.

وی گفت: این صحبت‌ها و حرف‌ها نباید بهانه‌ای شود برای اینکه اتفاق بد و نامیمونی علیه ملت ایران که در هفته گذشته انجام شد و ایران را محکوم کردند به پرداخت ۱۸ میلیارد دلار شود.

کوهکن در بخش پایانی صحبت خود گفت: ملت ایران! بدانید که رفتار گذشته و فعلی وزیر نفت باعث شده است که ما در هفته گذشته به پرداخت ۱۸ میلیارد دلار محکوم شدیم که البته ما در این رابطه وظایف خود را انجام خواهیم داد.