شناسهٔ خبر: 146361 - سرویس جامعه
منبع: تسنیم

محسنی‌اژه‌ای:جریان‌های تکفیری سعی می‌کنند از خلاء در مرزها سوءاستفاده کنند

محسنی اژه ای431 معاون اول قوه قضاییه گفت: امنیت کشورها امروز مورد تهدید دشمنان و سلطه گران است و جریان های تکفیری و تروریستی سعی می کنند از خلاء ها در مرزها و غیر مرزها سوء اسفتاده کنند.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با اشتر اوصف علی دادستان کل پاکستان اظهار کرد: در این مقطع شاید بیش از ادوار گذشته، دشمن برای جلوگیری از پیشرفت کشورهای اسلامی تلاش می‌کند و به طور ناجوانمردانه در کشورهای اسلامی ایجاد افتراق می کنند و می‌خواهند هزینه‌اش را روی خود کشورهای اسلامی بیندازند. البته در این موارد وزرای خارجه نقش مهمی دارند اما قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان نیز می توانند در مسائل قضایی نقش مهمی ایفا کنند.

وی ادامه داد: مسئله امنیت یکی از مسائل بسیار مهم است. امنیت کشورها امروز مورد تهدید دشمنان و سلطه‌گران است و جریان‌های تکفیری و تروریستی سعی می‌کنند از خلاء‌ها در مرزها و غیرمرزها سوءاستفاده کنند. بعضا ترددهای غیرمجاز ممکن است در مرزها صورت بگیرد و در این موارد نقش قوه قضاییه مهم می شود. همان طور که قبلا از طرف مقامات مسئول اعلام شده، آمادگی کامل داریم در برابر تروریست ها و تکفیری ها و هر گروهی که امنیت کشورها را تهدید می کند، همکاری لازم را داشته باشیم.

دادستان کل پاکستان نیز در این دیدار گفت: دوستی ما ریشه عمیق دارد و به تاریخ برمی‌گردد. مانند همه همسایگان و همان طور که در اسلام مورد اشاره قرار گرفته، حسن همجواری باید رعایت شود.

وی افزود: علاوه بر موضوع جغرافیا و مسائل جغفرافیایی، آنچه دو کشور را پیوند داده، اسلام است. دشمنان ما از تفاوت هایی که بین ملت‌ها وجود دارد سوءاستفاده و مداخله می‌کنند. وزارتخانه های خارجه و دیگر آژانس ها باید در این راستا تلاش کنند و همان طور که گفتید، قوه قضاییه هم می‌تواند در این راستا نقش آفرین باشد.

دادستان کل پاکستان اضافه کرد: دستگاه‌های عدالت دو کشور می توانند به بحث و گفت‌وگو بنشینند و قطعاً ین گفت‌وگو به کاهش اختلافات می‌انجامد. همان طور که ما به موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر می پردازیم باید به موضوع افزایش ظرفیت تولید نیز توجه داشته باشیم.