شناسهٔ خبر: 146219 - سرویس مجلس
منبع: فارس

«شورای عالی اجتماعی» کشور خروجی لازم را ندارد

سمیه محمودی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از فعالیت شورای عالی اجتماعی کشور، گفت: متأسفانه ما خروجی از شورای عالی اجتماعی کشور در تهران و شهرستان‌ها ندیده‌ایم.

به گزارش «نماینده» سمیه محمودی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره «فعالیت شورای عالی اجتماعی کشور»، اظهار داشت: در حالی که بیشترین بودجه را در اختیار این شورا قرار می‌دهند اما متأسفانه ما خروجی از شورای عالی اجتماعی کشور در تهران و شهرستان‌ها ندیده‌ایم؛ به دلیل اینکه مسائل و مشکلات اجتماعی روز به روز بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از وضعیت اجتماعی ناراضی هستند؛ در شرایطی که این شورا در حضور ایشان تشکیل شده و مسائل و مشکلات مطرح می‌شود؛ در حالی که نیاز است تغییر نگرش صورت گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه باید از نخبگان جامعه در این باره استفاده شود، افزود: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد عدم استفاده از نخبگان است؛ کسانی هستند که فقط در شغل‌های مختلف به صورت تکراری حرکت می‌کنند؛ در صورتی که اگر از نخبگان و جوانان استفاده کنند، خیلی بهتر است.

محمودی در پاسخ به این پرسش که «آیا شورای عالی اجتماعی کشور گزارشی به نمایندگان مجلس ارائه کرده است؟»، گفت: نه، تا به حال که چنین کاری را انجام نداده‌اند.

وی اضافه کرد: بنده در دی ماه سال گذشته از وزیر کشور سئوالی درباره مسائل اجتماعی کشور کردم که هنوز پس از گذشت پنج ماه جواب نگرفته‌ام و این سئوال در کمیسیون شوراهای مجلس مانده است.