شناسهٔ خبر: 145936 - سرویس مجلس
منبع: راه دانا

کلید تدبیر در دست کیست؟

وقتی اعتراض ؛کشاورزان گوجه کار را به مقابل دفتر نماینده کرمان می کشاند

گوجه کاران کرمان اعتراض کشاورزان به بی توجهی نماینده و دولت به نابسامانی بازار در جنوب کرمان و ضرر کشاورزان موجب شده است که کشاورزان به نشانه ی اعتراض محصولات خود را شب گذشته جلوی دفتر ارتباطات مردمی احمد حمزه نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان تخلیه کنند تا شاید صدای آنان به جای برسد.

به گزارش «نماینده» به نقل از سایت رودبار ما، در حالی که این روزها کشاورزان جنوب کرمان در بدترین وضعیت ممکن به سر می برند و دچار افت شدید قیمت محصولات کشاورزی شده اند گویا هیچ گوش شنوایی برای شنیدن این مشکل در این منطقه از کشور وجود ندارد.

داستانی که هرساله تکرار می شود و هیچ راه نجاتی برای کشاورز گویا غیر از پرداخت قرض وجود ندارد. براستی کلید حل مشکلات کشاورزان جنوب کرمان در دست کیست؟ چه چیزی مانع این شده است که فریاد بی‌صدای ساکنان فراموش شده جنوبشرق مسئولان وزارت جهاد کشاورزی را از خواب عمیق بیدار نکند.

اعتراض کشاورزان به بی توجهی نماینده و دولت به نابسامانی بازار در جنوب کرمان و ضرر کشاورزان موجب شده است که کشاورزان به نشانه ی اعتراض محصولات خود را شب گذشته جلوی دفتر ارتباطات مردمی احمد حمزه نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان تخلیه کنند تا شاید صدای آنان به جای برسد.

دقایقی قبل نماینده مردم جنوب کرمان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در  واکنش به این اعتراض خواستار رسیدگی به مشکل حاد  کشاورزان این منطقه شد.

حجت الاسلام سعادت فر امام جمعه شهرستان جیرفت نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته در واکنش به این بی توجهی مسئولان جهاد کشاورزی گفت:  متاسفانه یک سری سرمایه داران زالو صفت به جان کشاورزان ما افتاده اند و دارند شیره جان کشاورزان ما را می مکند. در همین زمان گوجه در تهران کیلویی ۲۵۰۰ تومان است اما کشاورز ما باید کیلویی ۴۰۰ بفروشد، آیا اینها ضعف مدیریت و برنامه نیست.

وی با بیان اینکه فقر و محرومیت کشاورزان جنوب استان، خطرش کمتر از سونامی و زلزله نیست، خاطر نشان کرد:  ضمن تشکر از خرید تضمینی باید بگوییم این اسمش خرید تحقیری و توهین به کشاورزان است.

علی ای حال، افت شدید قیمت محصولات جالیزی از یک طرف و توزیع بذر نامرغوب گندم در شهرستان فاریاب از سوی دیگر موجب شده است که امسال کشاورزان جنوب کرمان به خاک سیاه بنشینند.