شناسهٔ خبر: 145911 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

چرا کار ساخت پلاسکوی جدید آغاز نمی‌شود؟

پلاسکو سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس آخرین اخبار از آغاز روند ساخت ساختمان پلاسکوی جدید را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده» اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت پروژه عمرانی ساختمان پلاسکوی جدید، اظهار داشت:در آخرین جلسه‌ای که اعضای کمیسیون شوراها با مسئولان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی داشتند آنها اعلام کردند که برای آغاز پروژه عمرانی ساختمان پلاسکوی جدید آمادگی کامل را دارند.

وی درباره تأخیر در آغاز ساخت، ساختمان پلاسکوی جدید، افزود: علت اصلی تأخیر در آغاز پروژه عمرانی، عدم صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری است. پروانه ساخت تا زمانی که صادر نشود مسئولان بنیاد نمی‌توانند شروع به ساخت ساختمان کنند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه علت اصلی تأخیر در صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری اختلاف بین سازمان میراث فرهنگی و شهرداری است، اظهار داشت: پیشنهاد مطروحه این بود که معاون رئیس‌جمهور و یا رئیس‌مجلس دستگاه‌هایی که درگیر این پروژه هستند را در جلسه‌ای دور هم جمع کرده و  وظایف هر یک را مشخص و به آنها محول کنند تا این پروژه سریع‌تر انجام شود.

سلیمی ادامه داد: مسئولان بنیاد مستضعفان عنوان کردند به محض صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری کار عملیات عمرانی را آغاز کرده و ظرف یک سال آن را به پایان می‌رسانند.

وی درباره نمای این ساختمان نیز گفت: نمای پلاسکوی جدید مشابه و شمه‌ای از ساختمان سابق است.