شناسهٔ خبر: 145858 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا

روابط ایران و عراق الگویی برای دیگران شده است

ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق گفت: روابط خوب ایران و عراق به الگویی برای دیگر کشورها تبدیل شده است.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم الجعفری در مورد ارزیابی اش از روابط ایران وعراق گفت: این روابط، ریشه های عمیق در همسایگی جغرافیائی و روابط اجتماعی میان دو ملت دارد.

وی در حاشیه دیدار 'سید عباس صالحی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وی، افزود: وجود عتبات عالیات در دو کشور، علاقه شدید دو ملت به ائمه اطهار (ع)، وجود منافع مشترک و همچنین وجود تهدیدات مشترک علیه ایران و عراق که در مقدمه آن تروریسم می باشد، از عوامل مستحکم تر شدن روابط دولت ها و ملت های دو کشور است.

نخست وزیر اسبق عراق همچنین به موضع مثبت جمهوری اسلامی ایران در برابر مخالفان دیکتاتور سابق این کشور اشاره کرد و گفت: در آن زمان که رژیم صدام در تعقیب مخالفان بود، جمهوری اسلامی ایران تعداد زیادی از این افراد را با آغوش باز پذیرفت و خود من یکی از آنها بودم که به ایران رفتم و در آنجا اقامت کردم.

ابراهیم الجعفری گفت: این ها حقایقی است که باید گفته شود، بنابر این روابط ما با جمهوری اسلامی ایران دارای محورها و بسترهای گوناگون و در چارچوب منافع دو کشور می باشد.

وزیر امور خارجه عراق گفت: روابط دو کشور درحال حاضر به گونه ای گسترده و عمیق است که به الگویی برای کشورهای مختلف جهان تبدیل شده است.

الجعفری افزود: روابط خوب میان ایران و عراق ثمرات خوبی برای هر دو کشور داشته است و در عمل هم نشان داده است که به نفع دو کشور تمام شده است.