شناسهٔ خبر: 145649 - سرویس جامعه

استعفای هاشمی از شورا فعلا مطرح نیست

سالاری یک عضو شورای شهر تهران از تدوین ساز و کار جدید برای انتخاب شهردار تهران خبر داد.

به گزارش «نماینده»، محمد سالاری درباره روند انتخاب شهردار تهران گفت: در جلسه‌ای با اعضای شورا قرار شد؛ در خصوص نحوه و شیوه انتخاب شهردار تهران ساز و کار جدیدی را تدوین کنیم البته ساز و کاری در انتخاب دکتر نجفی و دیگر گزینه‌های مطرح شده، تعیین شده بود که برخی از همکاران اصلاحاتی را در خصوص آن ساز و کار داشتند و با توجه به اینکه شناخت کامل‌تری نسبت به ماموریت‌های مدیریت شهری پیدا کردند، اصلاحاتی را مطرح کرده‌اند البته هنوز به گزینه‌های مورد نظر شهرداری ورود نداشته‌ایم.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: بعد از نهایی شدن ساز و کار انتخاب شهردار در روز سه‌شنبه، گزینه‌های پیشنهادی برای شهرداری تهران را بررسی خواهیم کرد.

وی در خصوص انتخاب شهردار از دیگر طیف‌های سیاسی گفت: قطعا مردم تهران در فرآیند انتخابات آزادانه شرکت و در نهایت تشخیص دادند که شهر تهران با رویکرد اصلاح‌طلبانه اداره شود و باید مبتنی بر برنامه‌های اصلاح‌طلبان باشد.

سالاری با بیان اینکه شهردار منتخب باید بتواند با تمامی طیف‌ها در ارکان حکومت تعاملات مثبتی برقرار کند، گفت: برنامه‌های شورای پنجم که یک شورای اصلاح‌طلب است باید توسط یک شهردار اصلاح‌طلب اجرا شود. هدف‌ ما از انتخاب یک شهردار اصلاح‌طلب انجام کار سیاسی در شهرداری تهران نیست بلکه معتقدیم اگر شهرداری به گفتمان اصلاحات اعتقاد نداشته باشد در خدمت‌رسانی به شهر تهران نیز موفق نمی‌شود و این امر با مطالبات مردم تناقض دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌های آقای نجفی در شهرداری اجرایی می‌شود یا خیر گفت: برنامه‌های آقای نجفی در حقیقت برنامه‌های شورا بود، بنابراین شهرداری که در آینده نیز انتخاب می‌شود باید نظرات و برنامه‌های شورا را بپذیرد، البته ممکن است تغییراتی در شیوه و تاکتیک‌های اجرایی و عملیاتی ماموریت‌های مدیریت شهری داشته باشد، اما اساس برنامه‌های آقای نجفی برنامه‌های مصوب شورا بوده بنابراین یکی از مطالبات و شروط ما از شهردار منتخب این است که به اصول برنامه‌های گذشته پایبند باشد.

این عضو شورای شهر تهران در خصوص گمانه‌زنی‌ها و شایعاتی که در خصوص استعفای آقای هاشمی مطرح می‌شود، گفت: ما در شورای شهر یک جمع هستیم و در حال حاضر چنین بحثی در بین اعضای شورا مطرح نیست و در جلسات بعدی در خصوص گزینه‌های مطرح شده برای شهرداری تهران اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.