شناسهٔ خبر: 145617 - سرویس سیاست
منبع: فارس

هدیه پیروزی لیستی چپ‌ها به مردم

نجفی پس از نجفی، حالا شهردار کرج هم استعفا کرده و این سؤال بوجود آمده که پیروزی لیستی اصلاح‌طلبان در تهران و کرج چه رهاوردی غیر از «استعفا» داشت؟

به گزارش «نماینده»، اصلاح‌طلبان خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد، پاسخ رأی و اعتماد مردم در انتخابات شوراهای شهر 96 را دادند!

کم‌توانی محمدعلی نجفی، ‌ شهردار پایتخت، حضور او در مجلس رقص دختران نوجوان و استعفایش نخستین رخداد در این زمینه نبود و حالا نوبت به استعفای شهردار کرج رسیده است.

جالب آنکه در شورای شهر کرج نیز مثل شورای شهر تهران، اصلاح‌طلبان به شکل «لیستی» پیروز شدند و تمام اعضای شورای شهر کرج اصلاح‌طلب هستند اما گویا آنها هم کشمکش دارند و نسخه‌ای به نام «استعفا» در میان محافل اصلاح‌طلب در حال تکثیر است...

اخبار منتشره حاکی از آن است که گویا «اصغر نصیری» شهردار منتخب شورای شهر جدید کرج نیز به تازگی از سمت خود استعفا داده است.

او در استعفانامه خود صراحتاً بر وجود اختلاف میان شهرداری و شورای شهر کرج تأکید می‌کند. [1]

جالب آنکه رسانه‌های اصلاح‌طلب، بعد از روی کار آمدن اصلاح‌طلبان در شورای شهر کرج و انتخاب شهردار، به بروز اختلاف میان شهرداری و شورای شهر اشاره کرده و از این گفته بودند که اصلاح‌طلبان با یکدیگر کشمکش دارند و این کشمکش‌ها ممکن است به عزل شهردار بیانجامد. [2]

*اینبار خبری از ادعای «مبارزه با غول فساد» و «فشار» نیست/ از قضاوت واقعی نترسیم...

برخی معتقدند استعفای نصیری، دومینویی است که بعد از استعفای نجفی و برخی معاونینش آغاز شده است.

البته تعداد شوراهای شهری که در آن اصلاح‌طلبان بصورت لیستی رأی آورده‌اند زیاد نیست اما برای همین تعداد نیز تجربه تاریخ نشان داده است اصلاح‌طلبان هیچگاه نتوانسته‌اند زیر یک سقف جمع شوند و هرکجا که در اکثریت بوده‌اند، بلافاصله صدای انشقاق و استعفا و انحلال به گوش رسیده است. چه در مجلس ششم و چه در شورای شهر اول.

جالب آنکه در شورای شهر کرج دیگر خبری از ادعاهای بلااثباتی مثل مبارزه با غول فساد و یا فشار از بیرون برای استعفای شهردار نیست.

شهردار اصلاح‌طلب کرج نتوانسته کار کند، استعفا داده، و هیچکس هم مدعی نیست که استعفای او موجب وهن نظام شده است!

در واقع می‌توان، گفت شاید استعفای شهردار کرج کنایه‌ای بود به نجفی و شورای شهری‌های تهران، که می‌شود استعفا داد اما در عین حال راستش را هم به مردم گفت و نترسید از اینکه قضاوتی واقعی در میان مردم شکل بگیرد.

***

1_https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-899870

2_https://www.khabaronline.ir/detail/758228/provinces/Alborz