شناسهٔ خبر: 145597 - سرویس بین‌الملل
منبع: تسنیم

حزب‌الله لبنان: خبر حمله اسرائیل به حومه حلب دروغ است

حزب الله حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای شایعه‌ها مبنی بر حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی حلب و نیز به جنوب سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش «نماینده»، حزب‌الله لبنان، شنبه‌شب در بیانیه‌ای، اعلام کرد که برخی رسانه‌های الکترونیکی و شبکه‌های اجتماعی به‌نقل از رسانه‌های اسرائیلی و رسانه‌های وابسته به عناصر مسلح گزارش‌هایی درباره حمله هوایی این رژیم به حومه جنوبی حلب یا جنوب سوریه منتشر کرده‌اند؛ این گزارش‌ها بی‌اساس و عاری از صحت هستند.

عصر دیروز، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، که مقر آن در لندن است، مدعی شد که در منطقه‌ای از استان حلب که «گفته می‌شود نیروهای مورد حمایت ایران در آن حضور دارند»، انفجاری رخ داده است.

این مرکزِ وابسته به معارضان، در عین حال گفته بود که دلیل انفجار هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست و ممکن است ناشی از حمله هوایی اسرائیل به این منطقه باشد.

در همین حال، شبکه تلویزیونی «المیادین» به‌نقل از منابع میدانی تصریح کرد، اتصال سیم‌های برق در منطقه «جبل عزان» در حومه حلب موجب وقوع جرقه‌های قوی شده است که گروه‌های تروریستی این جرقه‌ها را به‌عنوان انفجار و بمباران اسرائیل قلمداد و اخباری دروغین دراین‌باره منتشر می‌کنند.