شناسهٔ خبر: 145283 - سرویس سیاست

در دیدار با مدیران آستان قدس رضوی

حجت‌الاسلام رئیسی: راهبرد آستان قدس رقابت با بخش خصوصی نیست/ آستان قدس در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش صادرات داشته است

رئیسی آستان قدس در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش صادرات داشته است و باید تلاش کنیم این عدد را با افزایش دسترسی به بازارهای خارجی افزایش دهیم.

«نماینده» / حجت‌الاسلام رئیسی در دیدار با مدیران آستان قدس رضوی اظهار داشت: حرکت یک سازمان بدون راهبرد و برنامه مثل حرکت کشتی بدون قطب نما و ‌ناخداست و تطبیق حرکت همه بخش‌های آستان قدس رضوی با راهبردهای جدید ضروری است.
راهبرد آستان قدس رقابت با فعالین بخش خصوصی و تصدی‌گری نیست، باید به گونه ای اقدام کنیم که عامل تحرک و کارآمدی فعالین مردمی در  بخش‌های مختلف باشیم.
وی افزود: مهمتر از خصوصی سازی، توانمندسازی و حمایت از بخش خصوصی است که یک حلقه مفقوده در مدیریت کشور است. در سال ۹۴  تنها ۴۸ درصد درآمدهای پیش بینی شده در بودجه محقق شده بود که این رقم در سال ۹۵ به ۷۶ درصد افزایش یافت و در سال گذشته این میزان به بیش از ۹۰ درصد رسید.
تولیت آستان قدس رضوی اذعان داشت: عملکرد دستگاههای نظارتی را مخلّ ابتکار و جرات مدیران نمی دانم. کار اگر متقن و علمی باشد و مدیر خود را مقید به قانون بداند، زمینه های ابتکار و اقدام جهادی فراهم خواهد بود.
کالاها و خدمات مورد نیاز در بخشهای مختلف آستان در اولویت اول باید از تولیدات داخل خود آستان تامین شود. در اولویت بعدی، اگر نیازمندیها در داخل آستان تولید نمی شد، فقط باید از کالاهای ایرانی استفاده شود، و عدم اجرای این اصل باید تخلف محسوب شود.
وی تصریح کرد: آستان قدس در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش صادرات داشته است و باید تلاش کنیم این عدد را با افزایش دسترسی به بازارهای خارجی افزایش دهیم.