شناسهٔ خبر: 145077 - سرویس بین‌الملل
منبع: تسنیم

اسرائیل راهپیمایی "حق بازگشت بزرگ" را تهدیدی خطرناک برای خود می‌داند

ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه هرگونه برگزاری راهپیمایی در مرزهای نوار غزه گفت صهیونیست‌ها راهپیمایی "حق بازگشت بزرگ" را تهدیدی خطرناک برای خود می‌دانند.

به گزارش «نماینده»، بر اساس اعلام رسانه‌های رژیم صهیونیستی در آستانه برگزاری "راهپیمایی بازگشت بزرگ" فلسطینیان در «روز زمین» بیش از یکصد تک‌تیرانداز در مرزهای نوار غزه مستقر شده‌اند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه از شهرک‌نشینان صهیونیست که در نزدیکی نوار غزه ساکن هستند خواست که از روز جمعه سلاح حمل کنند.

این در حالی است که فلسطینیان خود را برای برگزاری "راهپیمایی حق بازگشت بزرگ" در روز جمعه با هدف بازگشت به روستاهایشان که از سال ۱۹۴۸ میلادی از آنجا مهاجرت کردند، آماده می‌کنند.

"ناصر ابوشریف" نماینده جهاد اسلامی فلسطین در تهران درباره راهپیمایی "حق بازگشت بزرگ" که قرار است از امروز جمعه در مرزهای نوار غزه برگزار شود، پرداخت.

شاهد حضور گسترده فلسطینیان در راهپیمایی حق بازگشت بزرگ خواهیم بود

وی گفت: انتظار می‌رود که مردم نوار غزه درخواست‌ها برای شرکت در این راهپیمایی را با حضور گسترده پاسخ دهند به خصوص که طی روزهای گذشته شاهد همبستگی و همراهی گسترده از سوی فلسطینیان نوار غزه با برگزاری این راهپیمایی بودیم. همچنین تمامی گروه‌ها و شخصیت‌های فلسطینی از مردم برای حضور در این راهپیمایی دعوت کرده‌اند و هماهنگی‌های گسترده‌ای برای برپایی هر چه بزرگتر این راهپیمایی صورت گرفته است. از سوی دیگر، فعالیت‌های رسانه‌ای چشمگیری نیز درباره این راهپیمایی انجام شده است. این راهپیمایی قرار است در روز "زمین" در روز ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) برگزار شود که همواره فلسطینی‌ها چه آنهایی که در سرزمین‌های اشغال شده ۱۹۴۸  بوده و چه فلسطینیان نوار غزه و چه آنهایی که در کرانه باختری هستند در این راهپیمایی حضور فعالی داشته‌اند.

صهیونیست‌ها راهپیمایی "حق بازگشت بزرگ" را تهدیدی خطرناک برای خود می‌دانند

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی درباره مقابله با هرگونه راهپیمایی در مرزهای نوار غزه گفت: رژیم صهیونیستی به دیده تهدید به این راهپیمایی‌ نگاه می‌کند چون که این تظاهرات مسالمت‌آمیز بوده و از سوی دیگر موضوع آوارگان و اشغالگری اسرائیل را یادآوری می‌کند و با وجود گسترده رسانه‌ها برای پوشش این راهپیمایی، این امکان وجود دارد که توجه‌ها به سوی موضوع آوارگان فلسطینی که از سرزمین‌های خود در سال ۱۹۴۸ بیرون رانده شدند، معطوف شود به همین دلیل اسرائیل راهپیمایی حق بازگشت بزرگ را تهدیدی خطرناک برای خود می‌داند و قصد دارد که با این راهپیمایی مقابله کند به خصوص که اگر این راهپیمایی در نزدیکی مرزهای نوار غزه و سرزمین‌های سال ۱۹۴۸ برگزار شود. بعید نیست که رژیم صهیونیستی به سوی کسانی که در این راهپیمایی مشارکت کرده‌اند تیراندازی کند و تعداد زیادی نیز شهید شوند. البته اگر رژیم صهیونیستی به این اقدام مبادرت کند به خوبی با پیامدهای گسترده جهانی آن آشنا است به همین دلیل صهیونیست‌ها در قبال این راهپیمایی در شرایط بغرنجی قرار گرفته‌اند.