شناسهٔ خبر: 144788 - سرویس بین‌الملل
منبع: تسنیم

تلگرام مکلف به ارائه اطلاعات کاربران به نهادهای امنیتی روسیه شد

تلگرام تلگرام برنامه کاربردی پیام رسان در دادگاه عالی روسیه محکوم شده است تا اطلاعات کاربرانش را در اختیار سرویس های امنیتی روسیه قرار دهد.

به گزارش «نماینده»، تلگرام که پیش از این قصد داشت مانع از دسترسی سرویس های امنیتی به اطلاعات کاربرانش شود، در دادگاه عالی روسیه در این خصوص این پرونده شکست خورده است.

بلومبرگ رأی دادگاه عالی روسیه را یک پیروزی برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه توصیف کرده که مطابق این ادعا، به دنبال اعمال سلطه بر ارتباطات الکترونیکی کاربران در کشورش است.

«آلا نازاروا»، قاضی دادگاه عالی روسیه روز سه شنبه درخواست تجدیدنظر تلگرام را علیه سرویس امنیت فدرال روسیه رد کرده است. این سرویس امنیتی روسیه سال گذشته از تلگرام خواسته بود تا برخی اطلاعات کاربران را در اختیارش قرار دهد ولی تلگرام با این درخواست مخالفت کرده و با جریمه 14 هزار دلاری روبرو شده بود. اکنون تلگرام 15 روز فرصت دارد تا اطلاعات کلیدی و مهم را در اختیار سرویس های امنیتی روسیه قرار دهد.

ظاهرا قرار است تلگرام به این رای دادگاه اعتراض کند. پاول دوروف مالک و پایه گذار تلگرام نیز با انتشار توئیتی نوشت: تهدیدات برای مسدود کردن تلگرام با هدف تسلیم کردن اطلاعات خصوصی کابران، نتیجه ای نخواهد داشت. تلگرام برای آزادی و حریم خصوصی ایستادگی خواهد کرد.

پوتین در سال 2016 قانون مقابله با تروریسم را امضا کرده است، این قانون شامل ملزم کردن سرویس های پیام رسان برای ارائه کردن اطلاعات لازم به مقام های رسمی است.

تلگرام بیش از 9.5 میلیون کاربر در روسیه دارد.