شناسهٔ خبر: 144643 - سرویس سیاست
منبع: فارس

انتخابات و تغییر کمیسیون‌های خبرگان به اجلاسیه شهریور ماه موکول شد

فاضل گلپایگانی عضو مجلس خبرگان رهبری از موکول شدن انتخابات کمیسیون‌های خبرگان به اجلاسیه شهریور ماه خبر داد.

به گزارش «نماینده»، آیت‌الله فاضل گلپایگانی عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به برنامه روز دوم چهارمین اجلاسیه خبرگان رهبری اظهار داشت: در نوبت صبح اجلاسیه امروز مباحث مربوط به تغییرات کمیسیون‌های خبرگان موردبررسی قرار گرفت و به هیئت‌رئیسه ارائه شد که ازاین‌رو انتخابات اعضای کمیسیون‌ها به اجلاس آینده موکول می‌شود. 

وی افزود: بنابراین طرح تغییر کمیسیون‌ها مجدداً به کمیسیون برنامه ارجاع شد تا مشکلات آن رفع شده و در اجلاسیه بعدی در صحن علنی مطرح شود؛‌ همچنین انتخابات کمیسیون‌ها نیز به اجلاسیه شهریورماه موکول شد.

آیت‌الله فاضل گلپایگانی با اشاره به بررسی جزئیات تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در نوبت عصر چهارمین اجلاس خبرگان گفت: در نوبت بعدازظهر انتخابات مربوط به هیئت اندیشه‌ورز برگزار و 20 نفر معرفی می‌شوند که 10 نفر از آن‌ها باید رأی بیاورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره تغییرات کمیسیون خبرگان نیز گفت:‌ ما یک کمیسیون سیاسی اجتماعی داشتیم که مسائل مربوط به فرهنگی و اقتصادی نیز در این کمیسیون بررسی می‌شد اما با توجه به حجم زیاد حوزه‌های این کمیسیون قرار شد به سه کمیسیون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تبدیل شود.