شناسهٔ خبر: 144542 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

نجومی بگیران برگشتند

ربیعی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خبر داد، بانک رفاه کارگران که تحت نظارت سازمان تامین اجتماعی و وزیر کار است، به برخی مدیران تسهیلات نجومی ۲۵۰ میلیون تومانی داده است.

به گزارش «نماینده»، حسین مقصودی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی و از طراحان استیضاح علی ربیعی وزیر کار، اظهار داشت: بانک رفاه کارگران براساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان بیمه سلامت امضا کرده، به مدیران این سازمان تسهیلات نجومی ۲۵۰ میلیون تومانی پرداخت کرده است.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار وی هست، این تسهیلات در قالب عقد مرابحه شامل ۸۰ میلیون تومان تامین اموال و خدمات، ۱۰۰ میلیون تومان تعمیرات مسکن، ۵۰ میلیون تومان خرید خودرو و ۲۰ میلیون تومان هزینه سفر می‌باشد و این تسهیلات از محل ۵۰ درصد میانگین مانده یکساله حساب‌های جاری خصوصی سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

مقصودی خاطرنشان کرد: پرداخت ۲ هزار فقره وام قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصد به کارکنان این سازمان هم در این تفاهم‌نامه ذکر شده است.

آخرین جلسه مجمع عمومی عادی و سالانه بانک رفاه ۱۶ دی‌ماه سال جاری با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و صورت‌های مالی این بانک به تایید و تصویب مجمع رسید. نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، رئیس مجمع بانک رفاه کارگران است.

موضوع پرداخت حقوق‌های نجومی در دولت حسن روحانی یک سال و نیم پیش افشا شد که سروصدای زیادی به پا کرد و واکنش منفی مردم را علیه دولتمردان برانگیخت که البته پرونده قضایی برخی متخلفان در حقوق‌های نجومی همچنان باز است.