شناسهٔ خبر: 144026 - سرویس بین‌الملل
منبع: تسنیم

هیلی: ایران قابل اعتماد نیست

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در یادداشتی در یک روزنامه آمریکایی بار دیگر ادعاهای بی‌پایه خود را تکرار کرد و نوشت حکومت ایران قابل اعتماد نیست.

به گزارش «نماینده»، «نیکی هیلی»، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد در یادداشتی بار دیگر به تکرار اتهامات اثبات‌نشده خود علیه ایران پرداخته و تهران را به نقض قطعنامه شورای امنیت متهم کرد.

دیپلمات آمریکایی در یادداشتی در نیویورک‌تایمز ایران را به ارسال سلاح برای اعضای جنبش انصارالله یمن متهم کرده و مدعی شده که این موضوع نشان می‌دهد حکومت ایران قابل اعتماد نیست.

«هیلی» با بیان این ادعا که گزارش سازمان ملل متحد هم ایران را به ارسال سلاح به یمن متهم می‌کند از اعضای جامعه بین‌الملل خواسته از این گزارش برای پایان دادن به درگیری‌ها در یمن استفاده کنند.  

وی نوشته است: «ضرورت دارد که از این فرصت استفاده کنیم. موشک‌های ایرانی همین حالا به هدف قرار دادن مواضع شهری در عربستان سعودی نزدیک شده‌اند.»

نیکی هیلی ماه گذشته در راستای سیاست‌های ایران‌هراسانه خود سفیران کشورهای عضو شورای امنیت را به واشنگتن دعوت کرد و آهن‌پاره‌هایی که به ادعای او قطعات موشک‌های منتقل‌شده از ایران به اعضای جنبش انصارالله یمن است را به این دیپلمات‌ها نشان داد.

  «هیلی» و ۱۴ همکارش در شورای امنیت، در یک ضیافت نهار با حضور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نیز شرکت کردند.  

این مقام آمریکایی با اشاره به این نمایش تبلیغاتی نوشته است: «هیچ‌کس نباید از این نتایج شگفت‌زده شود. ایران از زمان امضای توافق هسته‌ای حمایتش از شبه‌نظامیان خطرناک و گروه‌های تروریستی را افزایش داده است.»

وی نوشته است: «امروز که ما به شواهد مجهز هستیم، فرصت مهار رفتار ایران و درخواست از این کشور برای پایبندی به تعهدات بین‌المللی‌اش را داریم.»