شناسهٔ خبر: 144009 - سرویس جامعه

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد:

تنها راه برون رفت از بحران بیمه سلامت، پرداخت بدهی های گذشته و مدیریت هزینه هاست

طاهر موهبتی «طاهر موهبتی» مصوبه جدید کمیسیون تلفیق مجلس در پرداخت ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت از طریق فروش اوراق را اطمینان بخش دانسته و افزود: در واقع مجلس با تصویب نهایی این مصوبه نگرانی صنعت دارو و تجهیزات پزشکی و مراکز درمانی سراسر کشور را پایان داده و منجر به احیای این حوزه خواهد شد.

به گزارش «نماینده» مهندس طاهر موهبتی «رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران» با اشاره به اینکه بر اساس لایحه بودجه ۹۷، اولویت مجلس سلامت‌نگر، فراهم کردن دسترسی همگانی به خدمات سلامت است، گفت: باید توجه داشت که تداوم امکان ارائه خدمات سلامت در مراکز درمانی به مردم و تضمین سلامت بیمه‌شدگان، تنها با تصویب و حمایت مجدد مجلس از بنده (ه) تبصره ۵ لایحه بودجه ۹۷ میسر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت هزینه رویکرد اصلی سازمان بیمه سلامت ایران در سال۹۷ است، افزود: مساعدت مجلس دهم در خصوص پرداخت بدهی‌های موسسات درمانی زمینه‌ساز مدیریت هزینه در این سازمان خواهد بود. بدیهی است با کاهش مطالبات این سازمان به مراکز درمانی سطح رضایتمندی نیز افزایش یافته و خود این امر مسبب ارائه بهتر خدمات و رضایت مشتریان که همان بیمه‌شدگان این سازمان بیمه‌گر هستند، خواهد شد.

موهبتی گفت: صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی در سالهای گذشته به دلیل عدم پرداخت مطالباتشان با مشکلات بسیاری روبرو شده و حتی برخی از آنها تا مرز ورشکستگی نیز رفته‌اند.

وی تاکید کرد: بیماران نیز در پی مشکلات مراکز درمانی به خصوص بیماران خاص با چالش‌هایی روبرو شده‌اند که در روزهای پایانی سال چشم انتظار مصوبه مجلس هستند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه سلامت مردم در سال ۹۷ نیازمند توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، گفت:با تامین بودجه پایدار، نظام سلامت کشور در سال ۹۷ با قوت به کار خود ادامه خواهد داد.

وی مصوبه جدید کمیسیون تلفیق مجلس در پرداخت ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت از طریق فروش اوراق را ستونی و اطمینان بخش دانست و افزود: در واقع مجلس با تصویب نهایی این مصوبه نگرانی صنعت دارو و تجهیزات پزشکی و مراکز درمانی سراسر کشور را پایان داده و منجر به احیای این حوزه خواهد شد.

موهبتی همچنین به بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با تامین ۷ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر جای نگرانی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی وجود نخواهد داشت.