شناسهٔ خبر: 143961 - سرویس مجلس
منبع: فارس

سوال از وزیر امور اقتصاد به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد+متن طرح سوال

حسینعلی حاجی‌دلیگانی431 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سوال نمایندگان از وزیر امور اقتصادی و دارایی به خاطر نوسانات اخیر در بازار ارز خبرداد.

به گزراش «نماینده»، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت : سوال از مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی تهیه و به هیأت رئیسه تقدیم شده است.  

وی افزود: این سوال به دنبال نوسانات بازار ارز در روزهای اخیر که اقتصاد کشور را تحت‌الشعاع قرارداده از تهیه و تقدیم هیأت رئیسه شد و هیأت رئیسه نیز سوال را برای بررسی به کمیسیون اقتصادی ارجاع داد.

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بالاخره وزیر اقتصاد باید پاسخگو باشد و ما وی را مسئول هماهنگی امور اقتصادی کشور می‌دانیم و یکی از مسائل اثرگذار در کشور نیز موضوع ارز است.

متن سوال از وزیر اقتصاد به شرح زیر است: 

خلاصه سئوال: علت نابسامانی در بازار ارز و افزایش غیر قابل توجیه قیمت دلار در بهمن ماه ۹۶ چیست؟

شرح سئوال: از وظایف مسلم قانونی وزارت امور اقتصادی و دارایی تنظیم سیاست‌های اقتصادی و مالی کشور است و کنترل بازار ارز و مدیریت صحیح آن به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی انجام این تکلیف قانونی یک امر بدیهی است. لازم است اعلام نمایید:

چرا قیمت دلار در یک ماهه اخیر بی‌رویه افزایش یافته است و باعث تورم و کاهش ارزش پول ملی گردیده است چرا علیرغم اینکه در مصاحبه‌های متعد وعده کنترل قیمت دلار را داده‌اید کماکان سیر صعودی قیمت دلار اداره دارد؟ عوامل و عناصر موثر در افزایش قیمت کدام است؟

وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان متولی این امر چه اقداماتی در خصوص مدیریت و کنترل قیمت ارز انجام داده است؟