شناسهٔ خبر: 143870 - سرویس جامعه
منبع: مهر

شهر جداگانه تیزهوشان نداریم/ حمایت مجلس از مصوبه حذف آزمون

سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:ما شهر جداگانه تیزهوشان نداریم و جامعه جداگانه ای نیز نداریم و آنها هم باید در میان مردم زندگی کنند.

به گزارش «نماینده»، میرحمایت میرزاده در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع تغییرات نظام آموزشی در چشم انداز سند تحول و با نگاه به مصوبه حذف آزمون ورودی مدارس خاص و سمپاد روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت با اشاره به تصویب طرح حذف آزمون ورودی مدارس سمپاد و سایر مدارس خاص گفت: تصمیمی که شورای عالی گرفته در راستای هماهنگی های قبلی در کمیسیون آموزش با وزارت علوم و آموزش و پرورش راجع به کنکور و مدارس خاص بوده است و از طریق مجلس هم از این تصمیم خوب و به موقع حمایت می کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره مخالفت برخی نمایندگان با این مصوبه اظهار کرد: نمایندگان آزادند که درباره مسائل کشور اظهار نظر کنند اما اینکه مجلس بخواهد ورود کند به نظر می‌رسد با توجه به جایگاه قانونی شورای عالی آموزش و پرورش ضرورتی احساس نمی شود.

میرزاده افزود: این اتفاق دقیقا در راستای اجرای سند تحول بنیادین و دغدغه های رهبری از سال ۹۰ برای اجرای سند تحول است.

وی با بیان اینکه این مصوبه بیش از همه به نفع سمپاد و دانش آموزانی است که در این مدارس درس می‌خوانند عنوان کرد: گاهی پزشک دارویی می‌نویسد که ممکن است تلخ باشد اما شفا می‌دهد. در شورای عالی نیز با استناد به اسناد بالادستی تصمیم گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دانش آموزان در مدارس سمپاد غرق دروس خاصی می شوند و ذاتا ادبیات و هنر در مدارس سمپاد کمرنگ است عنوان کرد: دانش آموزان باید مهارت های زندگی را بیاموزند. البته موارد استثنا وجود دارد. دانش آموزان زیادی در روستاها هستند که چون مدرسه تیزهوشان در آنجا نیست حقشان تضییع می‌شود. چه کسی گفته فقط تیزهوش در ریاضی و علوم داریم؟ چرا مرکز سمپاد وارد رشته های مهارتی و علوم انسانی نشده است؟

میرزاده با بیان اینکه همه دانش آموزان از جمله تیزهوشان فرزندان ما هستند گفت: اینها باید داخل جامعه در میان دانش آموزان دیگر باشند و از اینها که بهره هوشی بالا دارند استفاده شود. ما شهر جداگانه تیزهوشان نداریم و جامعه جداگانه ای نیز نداریم و آنها هم باید در میان مردم زندگی کنند.

وی افزود: قطعا نه مجلس و نه دولت اجازه نمی‌دهد منافع سوء افرادی در این مسیر تامین شود و مدارس غیردولتی هم کنترل می‌شوند.