شناسهٔ خبر: 143855 - سرویس مجلس
منبع: فارس

رئیس‌جمهور هزینه بی‌عرضگی مدیران خود را به گردن حاکمیت نیندازد

نقوی حسینی/21 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آقای رئیس جمهور در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرافکنی نکند و هزینه بی‌عرضگی و بی‌لیاقتی مدیران اجرایی را به گردن نظام نیندازد

به گزارش «نماینده»، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه اعتراضات مردم در هفته‌های اخیر به خاطر مسائل اجتماعی، سیاسی و مسائل سیاست خارجی بود و اقتصاد نقش چندانی در آن نداشته، گفت: قطعاً همه ملت ایران پای آرمان‌ها، ارزش‌ها و استراتژی‌های کلان نظام و پای همه دستاوردهای حاکمیتی نظام محکم و استوار ایستاده‌اند.  

وی افزود: اگر تهدیدی علیه ملت ایران وارد فتنه و چپاولگری شود همه ملت ایران از انقلاب و از ارزش‌ها و خاک سرزمین‌شان دفاع می‌کنند، همه ملت ایران از ولایت فقیه حمایت می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اما آنچه که در این جا لازم به ذکر است این است که مردم گرفتار مسائل روزمره هستند امروز مردم گرفتار بیکاری سرسام‌آور و خانمان‌سوز هستند و امروز با مشکلات گرانی لجام‌گسیخته مواجهند. مردم امروز گرفتار رکود اقتصادی هستند.

نقوی خاطرنشان کرد: چه کسی با استقلال و آزادی کشور مخالف است؟ چه کسی با پیشرفت حوزه دفاعی کشور مخالف است؟ چه کسی با دستاوردهای هسته‌ای ملت مخالف است؟ چه کسی با عزت و استقلال ملت ایران و مقابله ایران در برابر قدرت‌های سلطه‌گر مخالف است؟ بدیهی است که هیچ کس مخالف نیست و همه پای آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب می‌ایستند.  

وی افزود: اعتراض مردم به نوع مدیریت اجرایی کشور است، مردم گرفتار مؤسسات مالی و اعتباری هستند که بد مدیریت شده، مردم گرفتار مسأله بیکاری هستند که خانمان‌ جوان‌هایشان را می‌سوزاند، مشکل مردم اینهاست.  

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: چند میلیون از خانوارها گرفتار مؤسسات مالی هستند این در حالی است که آقای رئیس جمهور مدعی می‌شود مشکل ۹۸ درصد سپرده‌گذاران مؤسسات مالی حل شده است.  

نقوی خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرافکنی نکند و هزینه بی‌عرضگی و بی‌لیاقتی مدیران اجرایی را به گردن نظام نیندازد و هزینه آن را بر جمهوری اسلامی بار نکند. هزینه این کار را دولت باید بپردازد. دولت نمی‌تواند مسائل مربوط به مردم را مدیریت و تمشیت کند. ارتباطی با نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت ندارد.

وی افزود: مردم هم حامی حاکمیت و هم حامی دستاوردهای آن هستند و هم حامی ارزش‌های آن. مشکل امروز مردم مشکل معیشت‌ و اشتغال‌شان است، مشکل مردم امروز مشکل تولید و بحث واردات بی‌رویه و مواد غذایی و بحث مسکن است که اینها در محدوده کاری بخش اجرایی است. چرا دولت می‌خواهد هزینه‌های بی‌برنامگی و بی‌لیاقتی مدیرانش را به گردن نظام و حاکمیت بیندازد و آن را تقسیم کند.  

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار داشت: دولت باید شجاعانه بپذیرد که اعتراض مردم به مدیریت اجرایی است و مدیریت اجرایی نمی‌تواند امور مردم را تمشیت کند و بیخود هم هزینه بار حاکمیت نکند.  

نقوی با اشاره به فرا رسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است این است که بعد از گذشت حدود ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم‌سالاری دینی یعنی نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر حرکت و قیام ملت ایران به رهبری حضرت امام (ره) و با تکیه بر اسلام و قرآن امروز توانسته در دنیا جهشی را ایجاد کند و ایران را به عنوان یک بازیگر بین‌المللی و منحصر در عرصه منطقه‌ای و جهانی معرفی کند.  

وی افزود: امروز ملت ایران با سرنگونی حکومت پهلوی یک نظام مستقل مردم‌سالار آزاد را بنیان گذاشتند که خودشان سرنوشت‌شان را تعیین می‌کنند، نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کنند، دولت انتخاب می‌کنند، نمایندگان خود در مجلس خبرگان رهبری را انتخاب می‌کنند، شوراها را انتخاب می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان، گفت: امروز پیشرفت ملت ایران در حوزه‌های علم و دانش، پزشکی، عمران، شهرسازی، آبادانی روستاها و استقلال اقتصادی گام‌های بسیار بلندی را برداشتند به طوری که امروز عزت ملت ایران را در چشم جهانیان می‌بینیم.