شناسهٔ خبر: 143333 - سرویس سیاست
منبع: خبرگزاری دانشجو

اظهارات نجفی درباره عملکرد گذشته شهرداری «سیاسی» است/ چرا مسؤلیتی را که نمی‌توانید پذیرفتید؟

قناعتی/2 قناعتی گفت: آقای نجفی! اگر نمی‌دانستید که شهر این شرایط را دارد و مسئولیت را قبول کردید خیلی بی‌خود کردید و اگر می‌دانستید چنین مشکلاتی هست و مسئولیت پذیرفتید چرا این قدر چون و چرا می‌آورید؟

به گزارش «نماینده» ابوالفضل قناعتی، عضو شورای شهر دوره چهارم، در واکنش به سخنان شهردار تهران، درباره بدهی‌های دوره قبل؛ گفت: بالای صد روز از شهردار شدن دکتر نجفی می‌گذرد و انتظار می‌رفت که ایشان از برنامه‌ای که به مردم برای شهردار شدن ارائه داده بود و به واسطه آن برنامه شورا و شهرداری را در اختیار خود گرفت توضیحاتی می‌داد.

وی افزود: اما متاسفانه شهردار تهران با واقعیت و منطق و انصاف با مردم و شورا صحبت نکرد. بلکه تنها با یک نگاه سیاسی و با یک نگاه تخریب گرایانه و یک سیاه نمایی که هیچ گونه وجدانی در آن لحاظ نشده بود تماما شروع به تخریب عملکرد شهردار قبلی کرد. علی رغم اینکه نصف این ۱۲ سالی که ایشان گزارش آن را ارائه داد خودشان عضو شورای شهر بودند! سوالی که پیش می‌آید این است که چرا الان و چرا در این مقطع کنونی از شرایط کشور که هم دشمنان مان بیرون از کشور دندان تیز کرده اند و هم یکسری عوامل فریب خورده داخلی مترصد آن هستند جامعه را متشنج کنند این موضوعاتی مطرح می‌شود؟ مگر آقای نجفی در آن شش سال شورای شهر این سوالات را نمی‌توانست بپرسد و این موضوعات را نمی‌توانست مطرح کند.  

قناعتی در ادامه با اشاره به اینکه در طرح مباحث باید انصاف را رعایت کرد، گفت: اینکه ما بخواهیم بگوییم همه صددرصد کارشان درست بوده این گونه نیست و هیچ دیکته‌ای بدون غلط نمی‌شود. روسای جمهور، شهردارهای پیشین، نهادها و سازمان‌ها هیچ کدام بدون خطا نمی‌شوند چرا که انسانی که بدون خطا باشد معصوم است، اما در کلان شهر تهران با این همه مشکلات و با پایتخت بودنش که همه از آن بهره گیری می‌کنند و شرایطی که در آن هست ممکن است اشتباهاتی هم در کار بوده باشد، اما این درست نیست که ما فقط دست روی اشتباهات بگذاریم و بخواهیم آن اشتباهات را مطرح کنیم این در واقع بی انصافی و بی عدالتی است.  

وی افزود: سوال من این است که آقای شهردار تهران در این ۱۲ سال اتوبان در تهران احداث نکرده است؟ آیا شهردار تهران خط سه و خط شش و خط هفت متروی تهران را احداث و راه اندازی نکرده است؟ سرانه ورزشی که در نوع خود در بلدیه تهران بی نظیر بود و چنین فضا و سرانه ورزشی که این گونه افزایش یافته بود آیا اقدامات شهردار نبوده است؟ پروژه‌های عمرانی، پل ها، تقاطع‌ها و تونل‌ها که بعضی از آن‌ها پیش از این نبوده و به عنوان یک افتخار ملی حتی محسوب می‌شود آیا اقدامات مثبت شهرداری پیشین نبوده است؟ اقدامات فرهنگی بزرگی که توسط شهردار پیشین انجام شد به مانند احداث باغ کتاب، سراهای محله، فرهنگسراها و شهر آفتاب با عظمت فراملی بودنش؛ آیا همه این‌ها توسط آقای قالیباف احداث و راه اندازی نشده است؟  

وی افزود: چرا این اقدامات را نمی‌گویند و جایی در موردش صحبت نمی‌کنند؟ اینکه بالغ بر ۵۰۰ مسجد در زمان آقای قالیباف در تهران ساخته شده است عدد کمی نیست و احداث سه خط مترو و افزایش سرانه ورزشی واقعا کار کمی نیست، اما هیچ کدام از این‌ها گفته نمی‌شود. مسئله این است که آقای نجفی تمام عملکرد شهرداری دوره قبل را با هم نمی‌بیند و با هم مطرح نمی‌کند بلکه فقط یک طرف آن را قضاوت می‌کند. اگر ادعا دارند که شهردار تهران باغات را خراب کرده و نابود کرده است چرا بعضی از افرادی که الان هنوز هم در همان مسئولیت‌ها هستند را نگاه داشته اند؟ بعضی از این‌ها در مناطقی خدمت کرده اند که باغات بوده است و می‌گویند باغات را دوران قالیباف نابوده کرده اند، اما چرا هنوز همان افراد را نگاه داشته اند؟  

قناعتی تصریح کرد: بحثی که مدنظر این‌ها است بحث سیاسی می‌باشد. بالاخره هر کسی خطاهایی دارد و مردم ما مردم فهیم و آگاهی هستند و چشم شان باز است شاید تا یک سال بتوانند با تخریب دوره‌های پیشین کار را پیش ببرند، اما بعد از آن برای مردم چه گزارش عملکردی خواهند داشت؟  

وی در ادامه خطاب به شهردار جدید تهران گفت: آقای نجفی اگر نمی‌دانستید که شهر این شرایط را دارد و مسئولیت را قبول کردید خیلی بی خود کردید و اگر می‌دانستید که شهر این گونه است و مسئولیت را پذیرفتید چرا این قدر چون و چرا می‌آورید؟ بالاخره وقتی کسی می‌خواهد مسئولیتی را بپذیرد اگر شرایط خوب نباشد آن را قبول نمی‌کند در حال حاضر گفتن این حرف‌ها چه مشکلی را از مردم حل می‌کند؟ ما نمی‌گوییم که عنوان نشود در هر صورت افراد خاطی باید مشخص شوند و با آن‌ها برخورد گردد، اما دید منصفانه باید داشت و هر دو طرف را با هم باید دید.