شناسهٔ خبر: 143225 - سرویس مجلس
منبع: مهر

رهبری کاهش سهم صندوق توسعه ملی را منوط به نظر مجلس کردند

علیرضا بیگی عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس گفت: مقام معظم رهبری کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی و اختصاص آن به اعتبارات بودجه ۹۷ را منوط به نظر مجلس کردند.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضا بیگی اظهار داشت: دولت در لایحه سال ۹۷ بندهایی را قرار داده بود که طبق آن باید سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد کاهش می یافت و از این محل ۶ میلیارد دلار به منابع بودجه ای دولت اضافه می شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت اعتبارات بخش های مهمی مثل بهداشت و درمان، صدا و سیما، بنیه دفاعی را منوط به کاهش سهم صندوق توسعه ملی کرده است.

وی با بیان اینکه برای کاهش سهم صندوق توسعه ملی باید از مقام معظم رهبری اذن گرفت تصریح کرد: طبق گزارشات موجود دولت گزارشی از این موضوع به مقام معظم رهبری داده است و رهبری هم بر کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی را منوط به رأی و نظر مجلس است.

عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس یادآور شد: نمایندگان مجلس هنوز در این خصوص تصمیمی نگرفته اند و هنوز بلاتکلیف هستند.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان از هزینه های بودجه سال ۹۷ بلاتکلیف است و هنوز هیچ منبعی برای آن دیده نشده است.