شناسهٔ خبر: 143133 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

فتاح: دولت تاکنون به هیچ‌یک از زلزله‌دگان کمک بلاعوضی نداده است

فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: متأسفانه دولت هنوز به هیچ‌یک از زلزله‌زدگان کمک بلاعوضی را که وعده داده بود، نداده است.

به گزارش «نماینده»، سید پرویز فتاح امشب در نشست با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: متأسفانه دولت هنوز به هیچ یک از زلزله‌زدگان کمک بلاعوضی را که وعده داده بود نداده است.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: وعده کمیته امداد به مددجویانی که در جریان زلزله کرمانشاه خانه‌های خود را از دست دادند این است که در ادامه کمکهای دولتی نواقص را جبران خواهد کرد.

 فتاح با بیان اینکه این تقاضا از دولت وجود دارد که برای برطرف شدن گرفتاریهای مردم هرچه زودتر این اعتبار کمکهای بلاعوض را تأمین کند اضافه کرد: تحقق وعده‌ها سبب امیدواری مردم به نظام و مسئولان می‌شود و همان‌طور که سپاه پاسداران با تحقق وعده خود در ساخت کانکسها باعث خشنودی مردم شد، از دیگر  نهادها نیز این انتظار وجود دارد که هرچه سریعتر به وعده‌های خود عمل کنند.

وی با ابراز اینکه "۲۲۵۰ واحد از منازل مددجویان استان کرمانشاه در این زلزله خسارت دیده است که امیدواریم با کمکهای دولتی و مردمی و اعتبارات کمیته امداد همه آنها بازسازی شود" عنوان کرد: فردا به‌همراه مسئولان کشوری و استانی کمیته امداد به مناطق زلزله‌زده خواهیم رفت تا به‌صورت میدانی از آخرین وضعیت مردم آگاه شویم و در حد توان کمیته آنها را یاری دهیم.

فتاح با اشاره به اینکه پس از زلزله پنج ماه حقوق به حساب همه مددجویان این مناطق واریز شده است افزود: همچنین به‌غیر از ۳۷ هزار خانواده تحت پوشش این مناطق به ۶۰۰۰ خانواده زلزله‌زده دیگر نیز کمکهایی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: مهمترین سیاست کمیته امداد امام خمینی(ره) خوداشتغالی مددجویان و کم شدن این جامعه است، زیرا هرچه تعداد مددجویان کمیته امداد بالا برود نشان از اقتصاد بیمار کشور است و متأسفانه امروز این رقم باعث نگرانی وضعیت اقتصادی است.