شناسهٔ خبر: 143084 - سرویس بین‌الملل
منبع: فارس

پوتین: رهبر کره شمالی در مقابل ترامپ پیروز شده است

پوتین.jpg رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد که رهبر کره شمالی در مقابل رئیس‌جمهور آمریکا پیروز بوده است زیرا موفق شده به اهداف راهبردی خود دست پیدا کند.

به گزارش «نماینده»، «ولادمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، در مقابل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پیروز شده است زیرا به اهداف راهبردی خود دست پیدا کرده است.

اسکای نیوز گزارش کرد، رئیس‌جمهور روسیه، رهبر کره شمالی را بعنوان یک «سیاستمدار شایسته و بالغ» مورد تحسین قرار داد.

وی همچنین از کیم جونگ اون خواست که برای از بین بردن تنش‌های بین‌المللی به وجود آمده در خصوص برنامه اتمی پیونگ‌یانگ، تلاش کند.

اظهارات رئیس‌جمهور روسیه بعد از آن مطرح شد که کیم جونگ اون با احیای گفت‌وگو با کره جنوبی بعد از دو سال قطع روابط میان دو کره موافقت کرد.

پوتین به خبرنگاران روس گفت: «معتقدم که کیم جونگ اون در این دور پیروز شده است. او به وظیفه راهبردی خود دست پیدا کرده است-او یک کلاهک هسته‌ای و یک موشک با برد جهانی و بردی بیش از ۱۳ هزار کیلومتر دارد که هم‌اکنون عملاً می‌تواند به هر نقطه از جهان و هر نقطه از قلمرو دشمن احتمالی این کشور برسد».

پوتین درباره رهبر کره شمالی گفت: «وی قطعاً یک سیاستمدار شایسته و بالغ است».

رئیس جمهور روسیه گفت که «هماهنگ‌کردن و آرام کردن اوضاع به نفع» کیم جونگ اون است.

رهبران جهانی از تصمیم رهبر کره شمالی برای اعزام ورزشکاران کشورش برای شرکت در المپیک زمستانی ماه آینده کره جنوبی به حیرت آمده‌اند.

بعنوان بخشی از توافق کره شمالی با کره جنوبی، کیم جونگ اون گفت که برای آغاز گفت‌وگو با سئول آمادگی دارد.

روز چهارشنبه هفته گذشته، ترامپ نیز برای گفت‌وگو با کره شمالی «تحت شرایط مناسب» بعد از آن اعلام آمادگی کرد که «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی برای گفت‌وگو با کیم جونگ اون، ابراز تمایل کرد.

کیم جونگ اون پیشتر به دنبال لفاظی‌های رئیس‌جمهور امریکا، هشدار داده بود که دکمه هسته‌ای روی میزش قرار دارد و «تمام سرزمین آمریکا در برد تسلیحات هسته‌ای ما قرار دارد».

ترامپ نیز در پاسخ گفته بود که وی نیز یک دکمه هسته‌ای دارد که «بسیار بزرگتر قدرتمندتر از دکمه کره شمالی است و این دکمه کارساز است».