شناسهٔ خبر: 143066 - سرویس جامعه
منبع: تسنیم

نوسازی ۱۷ هزار تاکسی در سال۹۷/ ارائه تسهیلات ویژه به تاکسی‌رانی

تاکسی قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از نوسازی ۱۷ هزار تاکسی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: تا پایان سال نیز تعدادی اتوبوس جدید به ناوگان عمومی اضافه می‌شود.

به گزارش«نماینده» شهریار افندی زاده در خصوص نوسازی ناوگان عمومی شهر تهران، اظهار کرد:  در این زمینه مدیریت شهری به طور جدی وارد شده است به طوری که نوسازی تاکسی ها و اتوبوس ها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در خصوص عمر مفید استفاده از تاکسی‌ها و اتوبوس ها، بیان کرد:  سن تاکسی حدود ۱۰ سال است، امسال قرار بود که حدود ۱۵ هزار تاکسی نوسازی شود که از ابتدای سال تا به امروز حدود ۳ هزار ۵۵۹ تاکسی نوسازی شده‌اند. و علت انجام نشدن این موضوع برمی‌گردد به وام ۲۰ میلیون تومان که این تسهیلات باید از طریق منابع  دولتی (وزارت کشور و بانک‌ها) تنظیم شود که این امر محقق نشد.

قائم مقام معاونت حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: برای سال ۹۷ برنامه ریزی وسیعی برای اتوبوس‌ها و تاکسی ها شده است، به طوری که در بخش تاکسی‌ها  ۱۷ هزار تاکسی نوسازی خواهند شد ضمن اینکه باید تسهیلات لازم در اختیار آنها قرار گیرد.

به گفته افندی‌زاده، برای نوسازی تاکسی‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون وام در نظر گرفته شده است ضمن اینکه در حوزه نوسازی تاکسی ها نیاز به همکاری وزارت کشور است.

وی بیان کرد: در بحث نوسازی اتوبوس‌ها نیز برنامه ویژه‌ای پیش بینی شده است و تسهیلاتی برای این بخش در نظر گرفته شده است.

افندی زاده گفت: تا پایان سال نیز ۶ هزار اتوبوس نوسازی خواهند شد.