شناسهٔ خبر: 143059 - سرویس جامعه
منبع: مهر

عوارضی که از قطع اشجار کسب می شود باید در تملک باغات هزینه شود

تبدیل درختان قدیمی به گلدان های زیبا در جلسه کمیسیون ماده ۷ حفظ و گسترش فضای سبز در پیشگیری از تخریب فضای سبز در مواجهه با ساخت و سازهای شهری، تاکید شد عوارضی که از قطع اشجار حاصل می شود باید صرف تملک باغات شود.

به گزارش «نماینده»، اولین جلسه کمیسیون ماده ۷ قانون حفظ و گسترش فضای سبز در پیشگیری از تخریب فضای سبز در مواجهه با ساخت و سازهای شهری با حضور زهراصدراعظم نوری، مجتبی یزدانی، محمدعلی مختاری، نمایندگان شورای شهر و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در مناطق ٢٢گانه برگزار شد.

زهراصدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری و نماینده شورا در کمیسیون که ریاست جلسه را بر عهده دارد با اشاره به شروع مجدد فعالیت کمیسیون ماده ۷، گفت: وجود نمایندگانی از شورای شهر و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر در این کمیسیون نشان‌گر اهمیت موضوع در مدیریت‌شهری است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های کمیسیون ماده ۷در مناطق باید جدی گرفته ‌شود، تاکید کرد: شهرداران مناطق باید در جلسات کمیسیون که هر هفته در یک منطقه برگزار می‌شود به عنوان عضو حضور یابند و اگر شرکت نمی کنند باید نماینده ای همسان با آن جایگاه در جلسات شرکت کند. کمیسیون ماده ۷ اهمیت بالایی دارد و در مناطق باید جدی گرفته شود

نوری اضافه کرد: به منظور رعایت حقوق مردم و حقوق شهر باید رسیدگی به پرونده‌ها در مناطق با سرعت انجام شود و کار مردم روی زمین نماند. هر مسئولی که پرونده زیادی در دست دارد باید پاسخگوی کم‌کاری خود باشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: وظیفه شورا تشخیص باغ بودن یا نبودن یک محل است. و تعیین جریمه  قطع و خشک شدن درختان در کمیسیون ماده ٧ انجام می شود بنابراین باید تلاش کرد از رفت و برگشت غیر ضروری پرونده ها که باعث مفسده هایی خواهد بود جلوگیری شود.

نوری ادامه داد: عوارضی که از قطع اشجار  حاصل می شود باید صرف توسعه و گسترش فضای سبز و تملک باغات شده و به هیچ عنوان نباید در جای دیگری هزینه شود.

نماینده شورا در کمیسیون ماده هفت تاکید کرد برای تهیه گزارش از املاک علاوه بر گزارش دفاتر خدمات الکترونیک و نواحی باید اعضای کمیسیون منطقه نیز بازدید کرده و در این باره نظارت مستقیم داشته باشند.

همچنین رییس کمیسیون ماده ۷، از اعضا خواست گزارش جامعی از عملکرد مناطق ٢٢گانه طی سال ۱۳۹۶تهیه و به کمیسیون ارائه دهند.