شناسهٔ خبر: 143057 - سرویس اقتصاد
منبع: فارس

قیمت طلا ۲.۵ دلار افزایش یافت/ رشد ۷۵ دلاری فلز زرد تنها در یک ماه

دلار و طلا امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا ۲.۵ دلار افزایش یافت، روند قیمتی نشان می‌دهد در یک ماه گذشته جذابیت فلز زرد بیشتر شده که عقب‌نشینی بازارهای بورس جهانی از مسیر افزایشی گذشته یکی از دلایل آن است.

به گزارش «نماینده»،امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 2و5 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1318 دلار و 80 سنت به فروش رفت.

قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان به قیمت 1315 دلار و در بیشترین زمان به قیمت 1320 دلار و 50 سنت معامله شد.

قیمت این فلز گرانبها امروز نسبت به یک ماه گذشته 74 دلار و نسبت به یک سال گذشته 127 دلار افزایش داشت.

بررسی قیمت یک ماه گذشته قیمت طلا حاکی از این است که این فلز زرد کمترین قیمت را در 11 دسامبر 1241 دلار به خود دیده و این مسیر افزایشی تا 1319 دلار رشد کرده است.

امروز در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره 5سنت افزیاش یافت و هر اونس از این فلز به قیمت 17 دلار معامله شد. فلز گرانبهای پلاتینیوم 6 دلار بالا رفت اما پالادیوم 6 دلار پایین رفت.

طی چند روز گذشته ارزش بازارهای بورس به ویژه آسیا از موقعیت طلایی که در هفته گذشته به دست آورده بودند عقب‌نشینی کردند و همین عاملی شد تا فلز زرد دوباره به مسیر افزایشی خود ادامه دهد. به طوری که در یک ماه گذشته 75 دلار رشد قیمت داشته است. بازارهای بورس پس از انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا تقویت شد و بازارهای بورس آسیا رکورد تاریخی زدند.