شناسهٔ خبر: 143024 - سرویس سیاست
منبع: مهر

ترامپ نمونه بارز یک حکمران کم عقل است

نوری همدانی یکی از مراجع تقلید شیعیان : امروز ترامپ نمونه یک حکمران سفیه و کم عقل است که بر امور مردم آمریکا مسلط شده است.

به گزارش «نماینده»، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: در وجود انسان دو کانون و مرکز وجود دارد؛ یکی کانون فکر و استعداد و اندیشه و دیگری کانون ترس و وحشت و شجاعت است.

وی افزود: اسلام با هر دو بعد انسان کار دارد و هم دنبال رشد علمی و فکری و قانع کردن فکری اوست و هم عامل رشد و شجاعت است.

استاد سطوح عالی حوزه اظهار داشت: هر قدر بتوانیم در برخورد با دشمن توکل بیشتر به خدا کرده و شجاع‌تر باشیم قوی‌تر هستیم و هرقدر ترس در وجود ما باشد مغلوب خواهیم شد و در نهج‌البلاغه نیز در مورد هر دو مطلب وجود دارد.

وی با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: همه این اقدامات چند روز قبل مردم در محکومیت اغتشاشات نشانه قدرت و شجاعت مردم است که به میدان آمدند و سکوت نکردند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه فرموده‌اند رأی من این است که با کسانی که با ما به جنگ آمده و مبارزه می‌کنند باید بجنگیم و سکوت نکنیم.

وی اضافه کرد: امام علی(ع) فرمودند هر قدر دور و اطراف من کم باشد احساس وحشت نکرده و اگر زیاد هم باشند باز احساس خوشحالی نخواهم کرد؛ اگر دشمن سطح زمین را پرکرده باشد و من تنها باشم ترسی ندارم چون یقین من کامل و به شهادت مشتاق هستم البته من نگران هستم که افراد سفیه امور مردم را به دست بگیرند.

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: امروز ترامپ نمونه یک حکمران سفیه و کم عقل است که بر امور مردم آمریکا مسلط شده است.

وی افزود: افراد سفیه فاسقان را برای خود همکار قرار می‌دهند و بر دیگران ظلم می‌کنند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: امام علی(ع) خطاب به عقیل فرمود من در برابر مصائب این دوره و زمانه صبور هستم ولی بر من سخت است که در من کسی اندوه و حزن و شکست ببیند که دشمنان خوشحال و دوستان ناراحت شوند.