شناسهٔ خبر: 143021 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

ورود نداجا برای اطفای حریق نفتکش ایرانی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از مذاکره امیر خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و امیر سیاری با نیروی دریایی چین درباره آتش سوزی نفتکش ایرانی خبر داد.

به گزارش «نماینده»، اسداله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخورد نفتکش ایرانی با کشتی تجاری در نزدیک مرزهای چین و کره جنوبی، گفت: آتش نفتکش تاکنون محار نشده اما با توجه به اینکه هوا و جو در منطقه مساعد شده امکان اطفای حریق فراهم شده است.

وی با بیان اینکه امیر خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و امیر سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش با نیروی دریایی چین وارد مذاکره شده‌اند و تیمی هم از سوی نیروی دریایی ایران به محل حادثه اعزام می‌شوند، افزود: با توجه به اینکه در محل سانحه ۹ آتشبار وجود دارد در صورتی که این آتش بارها همزمان برای خاموش کردن آتش اقدام کنند با توجه به کاهش شدت آتش، حتما آتش نفتکش خاموش می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه پس از مهار آتش می‌توان وارد نفتکش شد، ادامه داد: احتمال زیاد وجود دارد که خدمه و ملوانان در قسمت‌های زیرین نفتکش محبوس شده باشند بنابراین احتمال زنده ماندنشان وجود دارد.

قره‌خانی با تاکید بر اینکه مسئولان چینی تاکنون بنا به دلایلی در این رابطه کم کاری داشته‌اند، تصریح کرد:یکی از دلایل تعلل مسئولان چینی این است که آنها چندان بی‌میل نبودند که کل محموله کشتی سوخته شود تا سواحل این کشور آلوده نشود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کشتی ژاپنی نیز به درخواست مسئولان ایران برای کمک و اطفاء حریق به محل سانحه اعزام شده، گفت: با ورود شرکت نفتکش، نیروی دریایی و همچنین ورود دستگاه دیپلماسی و برقراری ارتباط با نخست وزیر چین که کلیه اختیارات برعهده وی است، امکان اطفای آتش نفتکش وجود دارد.