شناسهٔ خبر: 143003 - سرویس سیاست
منبع: مهر

تریبون نماز جمعه همواره در اختیار مسئولان بوده است/برخی مدیران تحمل انتقاد را ندارند

تقوی/2 رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه تریبون ما جهت ارائه گزارش، همواره در اختیار مسئولین بوده است، گفت: ما در خدمت همه خدمت گزاران بودیم چراکه معتقدیم اگر دولت موفق شود، نظام موفق می شود.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور صبح امروز چهارشنبه در آیین معارفه رییس جدید این شورا اظهار کرد: وقتی برای ارائه گزارش خدمت رهبری رسیدم خدمت ایشان گفتم که امروز نماز جمعه، جریان عمیق، اصیل و سیاسی است؛ همه ائمه جمعه در صحنه حضور دارند و یک لشکر فرهنگی در خدمت ارزش های رهبری و نظام است.

وی افزود: هیچ نهاد و ارگانی نمی تواند بدیل نماز جمعه باشد. ائمه جمعه با وجود همه مخالفت هایی که با نماز جمعه می شود، حضور تاثیرگذاری دارند. در همین فتنه اخیر در ۱۵ شهر، به مصلی و دفاتر ائمه جمعه حمله شد. چرا امامان جمعه مورد هجمه قرار می گیرند؟ چون این ها مانند کوه ایستاده اند و مردم انقلابی را هماهنگی می کنند و در صفوف فشرده در برابر هجمه ها قرار می دهند.

تقوی تصریح کرد: این افتخار ماست که آمریکایی ها و اسراییلی ها دشمن نماز جمعه هستند. وقتی مصلی ها و دفاتر امام جمعه را مورد هدف قرار می دهند، این نشان دهنده صحیح بودن راه ماست.
وی با بیان اینکه نماز جمعه مردمی است گفت: نماز جمعه باید مردمی بماند؛ باید سعی شود که مردم، عالم شهرشان را اداره کنند. البته برای اجرای این سیاست، مشکلاتی داریم.

رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به نقل از رهبری اظهار کرد: رهبری به شدت پرهیز داشتند که ائمه جمعه دولتی شوند و از دولت حقوق و شهریه بگیرند. ائمه جمعه حقوق نداشتند و فقط شهریه ای است که رهبری در کنار حوزه های عملیه به ائمه جمعه هم اختصاص می دهند.

وی ادامه داد: سعی کردیم با کمترین نیروی کارمند در ستاد مرکزی نماز جمعه، بیشترین کار را انجام دهیم؛ من آن روزی که مسئولیت شورا را به عهده گرفتم، ۴۹ نفر در ستاد مرکزی بودند و امروز هم همان ۴۹ نفر حضور دارند. ما اقتصاد مقاومتی را در عمل محقق کردیم.

تقوی تاکید کرد: من هیچ نیرویی را به عنوان داماد، دوست و فامیل وارد شورا نکردم. پسران و دامادهای من همه فاضل و استاد دانشگاه هستند اما هیچ گاه وارد شورا نشدند. سعی کردم هیچ گاه فامیل بازی در شورا وجود نداشته باشد البته امکان دارد که ما به برخی از جریانات نزدیک باشیم چون آن جریان ها، به مواضع رهبری و اصول انقلاب نزدیک ترند.

وی در همین باره عنوان کرد: من عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت بوده و هستم اما تصمیمات این جامعه که در خدمت رهبری است را هرگز وارد شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نکردیم. ما از مواضع رهبری با قدرت دفاع کردیم. فتنه خط قرمز ماست؛ حالا هر کسی می خواهد ناراحت باشد. نهاد نماز جمعه با فتنه مخالف بوده است؛ این به معنای جناحی بودن نیست.

تقوی درباره حسابرسی از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: من همواره طرفدار حسابرسی بودم. همه ساله از گروه حسابرسان مفید، وارد شورا شدند و همه اسناد ما را بررسی کردند و اگر در جایی خطا کردیم، به ما تذکر دادند. دستگاه های زیر نظر رهبری از جمعه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، به طور دقیق حساب کشی می شوند.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز درباره موضع این شورای ائمه جمعه نسبت به دولت ها گفت: ما همواره از همه دولت ها حمایت کردیم اما نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه را هم داشته ایم. تریبون ما جهت ارائه گزارش، همواره در اختیار مسئولین بوده است. ما در خدمت همه خدمت گزاران بودیم چراکه معتقدیم اگر دولت موفق شود، نظام موفق می شود.

تقوی اضافه کرد: برخی مدیران تحمل انتقاد و موعظه را هم ندارند؛ این مساله نیاز به سعه صدر دارد اما ما در مجموع در خدمت همه خدمت گزاران بوده ایم.