شناسهٔ خبر: 143000 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایرنا

دمشق به یک ناامیدی بزرگ برای آمریکا و اسرائیل تبدیل شده است

سفیر سوریه سفیر سوریه در بیروت پس از دیدار با شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت که سوریه امروز به یک ناامیدی بزرگ برای آمریکا و اسرائیل تبدیل شده است.

به گزارش «نماینده»، علی عبدالکریم علی و شیخ نعیم قاسم سه شنبه شب با یکدیگر دیدار و درباره مسائل سوریه و منطقه به ویژه فلسطین گفت و گو کردند.
سفیر سوریه در بیروت پس از دیدار با معاون دبیرکل حزب الله گفت: جناب شیخ نعیم در این دیدار با اشاره به پیروزی بزرگ محقق شده و در حال تحقق در سوریه، آن را فرصتی دانست که باید ملت های منطقه و حتی افکار عمومی جهان به آن توجه کنند چرا که پیروزی که سوریه آن را محقق کرد با کفایت رهبری و ثبات رئیس جمهوری آن و حمایت مردمی گسترده و حضور همپیمانانش بوده است.
علی عبدالکریم در ادامه گفت: اسرائیل، آمریکا و اروپا و همه قدرت هایی که به دنبال براندازی نظام سوریه و تضعیف آن و خلق خاورمیانه فاجعه بار بودند بر پیروزی سوریه اذغان می کنند و این کشور توانست با بازپس گیری خاک خود و کسب حمایت مردمی طرح آن کشورها را در تضعیف محور مقاومت و غلبه بر توان منطقه ای ناکام کند.
طی ماه های اخیر دولت سوریه با همکاری همپیمانان خود از جمله ایران و حزب الله و روسیه توانست به موفقیت های بزرگی در جنگ با گروه های تروریستی دست یابد و بخش های وسیعی از خاک این کشور را از دست این گروه ها پس بگیرد.
تحولات فلسطین و تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یکی دیگر از محورهای گفت و گوی علی عبدالکریم علی با شیخ نعیم قاسم بود.
علی گفت که با شیخ قاسم درباره این مساله توافق نظر داشته که رخدادهای اخیر درباره قدس فرصتی است که باید از آن استفاده شود. وی افزود: امروز جهت انتفاضه و مواضع افکار عمومی در کشورهای منطقه و جهان آنهایی را که امنیت جهان را از طریق سرمایه گذاری بر تروریسم و حمایت از آن به خطر انداخته اند، تحت فشار و محاصره قرار داده است.
سفیر سوریه گفت که او و معاون دبیرکل حزب الله نسبت به آینده منطقه از نظر امنیتی و پیروزی برنامه های محور مقاومت ابراز امیدواری کردند.