شناسهٔ خبر: 142982 - سرویس جامعه
منبع: مهر

بررسی همزمان پرونده ۲فلایت چک درسازمان بازرسی/آخرین وضعیت پرونده

سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور، آخرین وضعیت پرونده های دو فلایت چک را تشریح کرد و گفت:این سازمان به موضوع خرید فلایت چک دوم هم ورود کرد.

به گزارش «نماینده» ناصر سراج در خصوص آخرین وضعیت ورود سازمان بازرسی به موضوع تخلفات مرتبط با خرید هواپیمای فلایت چک گفت: سازمان بازرسی به مسائل مربوط به خرید این هواپیما ورود کرده است و در حال بررسی پرونده هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده اولیه مربوط به خرید فلایت چک به دادسرا ارسال شده است؟ گفت: در رابطه با هواپیماها، موضوع خرید دو فلایت چک مطرح بود و این سازمان به موضوع خرید فلایت چک دوم هم ورود کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه سازمان بازرسی به موضوع تخلفات مربوط به هر دو فلایت چک ورود کرده است، تصریح کرد: در رابطه با خرید اولین فلایت چک پیش از این اقداماتی انجام شده بود اما هنوز به دادسرا ارسال نشده است. هر دو پرونده توام بررسی می شود.

سراج در ادامه و در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اخیرا تعدادی از بازنشسته ها و افراد مختلف از جمله معاون شهردار تهران در انتخابات کمیته ملی المپیک ثبت نام کردند، آیا این سمت شغل محسوب می شود و سازمان بازرسی ورود کرده است؟ گفت: یکی از زیرمجموعه های مربوطه می تواند به این موضوع ورود کند اما نمی دانم قسمت مربوطه به این مسئله ورود کرده است یا خیر.

به گزارش مهر، چندی پیش دادسرای کارکنان دولت در نامه ای به سازمان بازرسی کل کشور، از این سازمان خواسته بود بررسی کند که «آیا قرارداد موصوف (قرارداد خرید هواپیماهای فلایت چک) از طریق برگزاری مناقصه و مقررات قانونی منعقد شده است؟ آیا نسبت به برگزاری مناقصه خرید این هواپیماها، اعتراضی به سازمان بازرسی واصل شده یا خیر  و در صورت وصول اعتراض، نتیجه بررسی و رسیدگی به اعتراض واصله چیست؟