شناسهٔ خبر: 142557 - سرویس سیاست
منبع: مهر

اطلاعات ایران بزرگترین اطلاعات منطقه است/ درون داعش هم نفوذ کردیم

رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امروز اطلاعات ایران بزرگترین اطلاعات منطقه است. بعدها که اسناد داعش منتشر شود خواهید فهمید که ما درون داعش نیز نفوذ کرده بودیم.

به گزارش «نماینده» محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز سه شنبه در مراسم گرامیداشت سی و سومین سالروز تاسیس سپاه حفاظت هواپیمایی که در ستاد این فرماندهی برگزار شد با تقدیر از فعالیت های نیروهای مسلح در دفاع از کشور و برقراری امنیت، گفت: یکی از خلاء های بزرگی که در طی ٣٠٠ سال در ایران به وجود آمد خلا اقتدار بود.

وی افزود: وقتی خلاء اقتدار باشد نه مردم ما و نه سرزمین و دیانت ما امنیت نخواهد داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: زمانی که اقتدار ما از بین رفت بسیاری از سرزمین ها و اموال ما توسط دشمنان به غارت رفت که این از بیم رفتن اقتدار خواست قدرت های جهانی بود.

وی با بیان اینکه انقلاب از همین نقطه یعنی بازگشت اقتدار ملی و امنیت ملی به وجود آمد، اظهار داشت: همه خلاء هایی که در این راه بود در طول دوران انقلاب یکی پس از دیگری توسط ارگان های مختلف پر شد. دشمنان ابتدا از طریق خلاء دفاعی وارد شدند اما موفق نشدند سپس از خلاء اطلاعاتی با استفاده از عملیات تروریستی در پی ضربه به انقلاب بودند که با هوشیاری دستگاه اطلاعاتی ناکام ماندند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امروز اطلاعات ایران بزرگترین اطلاعات منطقه است. بعدها که اسناد داعش منتشر شود خواهید فهمید که ما درون داعش نیز نفوذ کرده بودیم.

وی خاطرنشان کرد: راه دیگری که دشمنان انتخاب کردند نا امن کردن آسمان کشور بود که با استفاده از ربایش هواپیماها در سال ١٣٦٣ یعنی در اوج درگیری های جنگ تحمیلی همراه بود.

رضایی با بیان اینکه دشمنان در پی نشان دادن ضعف نظام بودند، گفت: فرزند امام(ره) با بنده تماس گرفتند و گفتند امام فرموده است هیچ هواپیمایی نباید ربوده شود. از سال ٦٣ تا سال ٦٧ هشت مورد هواپیما ربایی در آسمان و ١٢ مورد در زمین خنثی شد.

وی ادامه داد: در  یکی از موارد اعلام کردند هواپیما ربایان بر فراز آسمان اصفهان اقدام به هواپیما ربایی کرده اند، در آنجا درگیری شدید رخ داد و در نهایت پاسدار ما که خود زخمی شده بود توانست به ضرب گلوله هواپیما ربا را از پا در اورد.

رضایی با اشاره به استمرار ماموریت سپاه حفاظت هواپیمایی پس از پایان جنگ، اظهار داشت: در همان سال ٦٧ و پس از پایان جنگ یک جوی راه افتاده بود که سپاه دیگر در فرودگاه ها چه میخواهد، که من در آنجا نامه ای در این خصوص به امام نوشتم و امام نیز دستور به باقی ماندن سپاه در فرودگاه ها داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دشمنان ما بعد از انقلاب چون از خلاء قدرت آگاهی داشتند یکی پس از دیگری وارد می شدند. اما بزرگترین کار این بود که نه تنها با اقدامات آنها مقابله شد بلکه اقتدار و امنیت کشور نیز به جایگاه اصلی خود بازگشت.

وی با بیان اینکه امروز در بیرون از مرزها از مردم و مسلمانان دفاع می کنیم، یادآور شد: امروز در بیرون از مرزها علیه تروریسم در حال جنگ هستیم چرا که امنیت ایران در گرو امنیت کشورهای منطقه است. اگر در منطقه قدرتی مستقل از امریکا و دیگر کشورهای غربی شکل نگیرد چالش کماکان ادامه خواهد یافت.

رضایی تاکید کرد: انشالله این اقتدار به سایر کشورهای منطقه و فلسطین نیز باز خواهد گشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلح نظام با تاکید بر اینکه دولتمردان امروز مسئولیت بسیار سنگینی را بر عهده دارند، گفت: این امنیت و اقتدار فرصتی را ایجاد کرده تا در ابعاد دیگر مانند اقتصاد نیز پیشرفت کنیم. نیروهای مسلح از ابتدای انقلاب جانشان را سپر امنیت مردم کرده اند و امروز دولتمردان باید از این امنیت برای پیشرفت کشور استفاده کنند.

وی ادامه داد: چهل سال از انقلاب می گذرد؛ آیا به همان میزان که در امنیت و اقتدار پیشرفت کرده ایم، آیا در صنایع مختلف این کشور نیز توانسته ایم پیشرفت کنیم؟

رضایی با بیان اینکه امروز نیروهای نظامی را در خصوص بودجه و حضور فرامنطقه ای متهم می کنند، گفت: بدتر اینکه آن کسانی که خود در مظان اتهام عدم پیشرفت اقتصادی هستند، نیرو های مسلح  کشور را متهم کنند.

وی اظهار داشت: چرا باید پشت سر امنیتی که ما ایجاد کرده ایم ترکیه و دیگر کشورها بازار های منطقه را به دست بگیرند؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ببان اینکه امروز تمام دنیا بسیج شده تا از ادامه اقتدار ما جلوگیری کنند، گفت: انواع جوسازی ها صورت می گیرد تا اقتدار کشور را یا از بین ببرند و یا جلوی پیشرفت آن را بگیرند.

وی افزود: امروز تمام فشار آقای ترامپ روی دو موضع است اول اینکه توان موشکی ایران را متوقف کند و دوم وضع تحریم های اقتصادی علیه ایران برای تحت فشار قرار دادن ملت ایران است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اقتصاد باید بصورت انقلابی درست شود، گفت: از زمانی که عربستان و امارات، قطر را محدود کردند، کشتی‌های غول پیکر قطری که می‌رفتند از امارات نفت کوره می‌گرفتند، بجای ایران که نزدیکتر هم هست، آن را از جای دیگر تهیه می‌کنند.

رضایی افزود: امروز کشور قطر سیصدهزار تن نفت کوره می‌خواهد در حالیکه ما نزدیکتریم اما چون ابزارش را نداریم، این نفت‌های کوره در انبارهای ما انباشته شده است و سالی دو میلیارد دلار هم درآمد را از دست می‌دهیم.

وی تصریح کرد: برخی از این موارد بخاطر تحریم هم نیست بلکه به دلیل بی کفایتی برخی مسئولین است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان اظهار داشت: عده ای به صورت حساب شده سمت و سوی غلط از مشکلات کشور به جامعه می‌دهند و این مشکلات ربطی به نظام و نیروهای مسلح ندارد.