شناسهٔ خبر: 142534 - سرویس سیاست

قبل از انتخابات با هیچ‌کسی برای اینکه در فهرست باشم، مذاکره نداشتم/یکی از مظلومیت‌های لاریجانی این است که چهره واقعی‌شان شناخته‌شده نیست

کاظم جلالی/2 رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی پیرامون انتخابات مجلس دهم و حضور او در فهرست امید و همچنین حضور لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری موضع گیری کرد.

به گزارش «نماینده» ، کاظم جلالی"رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی" در گفتگویی درباره حضور او در فهرست امید، گفت: بنده قبل از انتخابات با هیچ‌کسی برای اینکه در فهرست باشم، مذاکره نداشتم.

وی همچنین درباره میثاق نامه فهرست امید، افزود: در این باره  نه با من گفت‌وگو شد و نه به من چیزی داده شد؛ یک شب منزل آقای علی مطهری بودم، ایشان درباره لیست صدای ملت مشورت می‌کرد، از او پرسیدم شما چیزی به نام میثاق‌نامه امضا کرده‌اید؟ گفت فرمی بود که احوال شخصیه بود و پر کردم. جالب است بدانید حتی برای پرکردن این فرم هم از من درخواستی نشد.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس با بیان اینکه حزب اعتدال و توسعه تماس گرفت که باید فرمی را پُر کنم، خاطرنشان کرد: سریعا با آقای واعظی تماس گرفتم و با تندی گلایه کردم که قرارمان این نبود و من اهل فرم پرکردن و تعهددادن نیستم، تعهد من با خدا و مردم است. او آنجا عذرخواهی کردند و گفتند اشتباه شده و اصلا نباید با شما تماس می‌گرفتند.

جلالی درخصوص انتقادهایی که پس از حضور او در مجلس و حمایتش از ریاست علی لاریجانی مطرح شد، گفت: من اگر در این لیست بودم همه می‌دانند به شکل تابلودار دوست آقای لاریجانی هستم. بدیهی است اگر قرار باشد  لاریجانی در مجلس باشد قطعا برای ریاست به او رأی خواهم داد و این مسئله درباره من مثل روز روشن بود.

وی درخصوص رئیس مجلس نیز اظهارداشت: یکی از مظلومیت‌های لاریجانی این است که چهره واقعی‌شان شناخته‌شده نیست.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال "ایا لاریجانی قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند؟ اظهارداشت:اگر از من بپرسید که دکتر لاریجانی شایسته ریاست‌جمهوری است، می‌گویم صددرصد. در فهم مسائل کشور و پرکاری و حکمت و تلاش حداکثری‌شان برای حل مسائل کشور تردید ندارم و فردی بی‌حاشیه هستند.

جلالی در عین حال گفت: اما اگر از من بپرسید آیا در این چند ماه که از انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته یک جلسه با ایشان داشتید که در مورد ریاست‌جمهوری بحث کنید، من می‌گویم والله العظیم نه.  

وی  درباره" شما هم از او(لاریجانی) نپرسیده‌اید که برنامه‌ای برای این موضوع دارند یا نه؟، اظهارداشت:  دروغ است که بگویم در بین سخنانم چنین چیزی نبود. شاید بعضی وقت‌ها در نشست‌های دیگری که داشتیم، یکی دو بار اشاره کرده باشم اما اینکه من اشاره کرده باشم و ایشان استقبالی کرده باشد، این‌طور نبود. دوستان ما خیلی ناراحت هستند و مرتب از من می‌پرسند که چرا آقای دکتر لاریجانی کاری نمی‌کند؟  

رئیس مرکز پژوهش های مجلس درخصوص اینکه برای حضور در کابینه از شما دعوت شده بود؟ به خبرنگار شرق، گفت:بعد از پایان رأی اعتماد وزرا، از دولت با من تماس گرفتند که پیش‌نویس حکم شما جهت معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور برای امضا آماده است چه کنیم؟ بنده گفتم که با آقای لاریجانی صحبت کنید. گویا دکتر لاریجانی مخالفت کردند. درنهایت مجموعه دوستان ما در مجلس صلاح ندیدند و گفتند در مجلس می‌توانیم مؤثرتر باشیم.