شناسهٔ خبر: 142446 - سرویس سیاست
منبع: فرهیختگان

قنبری: کارنامه دولت را کارنامه اصلاح‌طلبان می‌دانیم/ موفقیت و شکست دولت به پای اصلاحات هم هست

داریوش قنبری فعال اصلاح طلب معتقد است:کارنامه دولت را کارنامه اصلاح‌طلبان می‌دانیم و موفقیت و شکست دولت به پای اصلاحات هم هست.

به گزارش «نماینده» داریوش قنبری مشاور شهردار تهران در امور مجلس و عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه شخصاً موافق کنار رفتن آقای جهانگیری نیستم، گفت: حضور آقای جهانگیری در دولت می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد. آقای جهانگیری برنامه اقتصادی دولت را مدیریت می‌کند و کناره‌گیری ایشان باعث ناقص ماندن برنامه‌های دولت در حوزه اقتصاد خواهد شد.

وی ادامه داد: قطعا آقای جهانگیری برای موفقیت دولت باید درون دولت باقی بماند و این را موافق نیستم که خود را از دولت کنار بکشیم که دولت تضعیف شود یا در عملکرد دولت شریک نباشیم.

مشاور شهردار تهران در امور مجلس تصریح کرد: روحانی در مسیر اصلاحات است و در مسیری غیر از اصلاحات حرکت نکرده است. نباید طوری صحبت شود که رقیب ما از آن سواستفاده کند و دولت هم باید تعامل خود را با اصلاح‌طلبان بیشتر کند.

قنبری افزود: به هر حال اصلاح‌طلبان حامیان اصلی دولت بودند و انتظاراتی دارند و جامعه هم انتظار دارد.دولت هویت خود را از جریان اصلاحات گرفته است، خدایی نکرده اگر مشکلی برای دولت ایجاد شود به پای جریان اصلاحات نوشته می‌شود. شکست دولت شکست جریان اصلاحات هم هست.

وی تصریح کرد: دولت مشورت بیشتری از جریان اصلاحات بگیرد؛ در مسیری که جریان اصلاحات در نظر دارد بیشتر حرکت کند که این در بلندمدت به نفع خود دولت هم خواهد بود.

این فعال اصلاح طلب ادامه داد:ما خود از دولت حمایت کردیم و مسئولیت حمایت از این دولت را برعهده گرفتیم و باید همه مسئولانه کمک کنیم. من این صحبت‌های منفور را قبول ندارم. دوستان اصلاح‌طلب هم بهتر است دولت را در این مسیر کمک کنند.